وضعیت عدالت آموزشی در خوزستان خوب نیست

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: وضعیت عدالت آموزشی در استان، خوب نیست و در مناطق کم برخوردار مسائل فراوانی وجود دارد.

وضعیت عدالت آموزشی در خوزستان خوب نیست

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، علی حسین حسین زاده در آیین معارفه و تکریم مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان که امروز (8 آبان) در اهواز برگزار گردید، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب چند سال پیش در جلسه ای مساله ای را مطرح کردند و فرمودند که ان شاءالله که پست ها و مسئولیت ها در آخرت به درد شما بخورد. در ارتباط با بحث آموزش و پرورش، اگر شاخص ها را در نظر بگیریم، نشان دهنده این است که وضعیت آموزش و پرورش در کشور وضعیت خوبی نیست و مسائل زیادی دارد. باید چاره ای بیاندیشیم. آموزش و پرورش خوزستان هم از این وضعیت جدا نیست.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش وظیفه اصلی خود را به خوبی ایفاء ننموده است، گفت: متاسفانه شاخص ها و آسیب های اجتماعی حکایت از این دارد که در حوزه های زیربنایی یعنی آموزش و پرورش که مهم ترین رکن بعد از خانواده است، وظیفه اصلی به خوبی انجام نشده است. البته بیان این مساله، انکار زحمات معلمان نیست.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: این مساله بیان نماینده این است که ما از اهدافی که برای آموزش و پرورش در نظر گرفته ایم، فاصله داریم. امیدوارم وزیر جدید با نگرش علمی که دارد، باعث تغییر روینمودها در حوزه آموزش و پرورش گردد و شاهد بازگشت صندلی این نهاد مهم در کشور باشیم. آموزش و پرورش استان خوزستان رتبه خوبی ندارد و احتیاج به یک مدیریت جهادی برای برطرف مسائل است.

وی با بیان اینکه استان خوزستان در آموزش و پرورش احتیاج به یک جهش دارد، گفت: شاخص های آموزشی ما باید تغییر پیدا کند. وضعیت عدالت آموزشی در استان، خوب نیست. در مناطق کم برخوردار مسائل فراوانی وجود دارد که توجه ویژه ای را می طلبد. استانداری به همراه آموزش و پرورش، بازماندگان از تحصیل را شناسایی نموده و به تحصیل بازگردانده است. در سایر مناطق کم برخوردار اقداماتی اجرا شده است اما کفایت نمی کند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در سرانجام گفت: مدیرکل جدید باید از همه نیروها استفاده کند و با یک عقل جمعی در راستای کاهش مسائل آموزش و پرورش گام بردارد. سیاسی ترین نهاد در کشور آموزش و پرورش است، اما اگر بخواهند سیاسی برخورد نمایند، بزرگترین مشکل بر مسائل فعلی افزوده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "وضعیت عدالت آموزشی در خوزستان خوب نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت عدالت آموزشی در خوزستان خوب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید