نسخه نویسی پزشکی در خراسان جنوبی از اول دی ماه به صورت الکترونیک اجرایی می گردد

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دی سال جاری تمامی نسخه های پزشکی در این استان به صورت کاملا الکترونیک ارائه خواهد شد و امکان پرداخت برای نسخ خطی را نخواهیم داشت.

نسخه نویسی پزشکی در خراسان جنوبی از اول دی ماه به صورت الکترونیک اجرایی می گردد

علی اربابی، امروز سه شنبه 9 آذر در نشست خبری، اظهار کرد: بیمه سلامت در بحث زیرساخت و نرم افزارهای لازم خدماتی را انجام داده و در فرآیند بیمه اتفاقات خوبی رقم خورده است.

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، وی به نسخه نویسی الکترونیکی اشاره نمود و اضافه نمود: در برنامه پنجم و ششم توسعه بیان شده که فرآیندهای مربوط به نسخه نویسی باید به صورت الکترونیک باشد؛ در این راستا در خراسان جنوبی بیش از 80 درصد نسخی که فراوری می گردد الکترونیک است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان نمود: از ابتدای دی ماه برابر قانون و برنامه ای که به وسیله نمایندگان مجلس در تبصره 17 اعلام شده باید تمامی نسخه ها به صورت الکترونیک باشد.

اربابی گفت: بیمه سلامت خراسان جنوبی این آمادگی را دارد که به صورت کامل نسخ الکترونیکی صادر کند و از ابتدای دی نسخ کاغذی نباشد چراکه طبق قانون نیز وظیفه ای برای صدور نسخ کاغذی نداریم.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی فضا به طور کامل برای تمام پزشکان جهت صدور نسخ الکترونیکی فراهم است، اظهار کرد: اظهار کرد: با این اتفاق بحث درمان در سطح استان بهتر پوشش داده می گردد و در بحث بیمه نیز بیشتر پروتکل های درمانی و دستورالعمل هایی که ابلاغ شده وروی سامانه قرار گرفته اجرایی خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه با نسخه نویسی الکترونیکی خدماتی که مورد احتیاج نیست شناسایی و از خدمات القایی پرهیز خواهد شد، بیان نمود: با این اقدام خدمات مورد احتیاج مردم شرایط علمی تری خواهد داشت و از هدررفت منابع محدود سازمان های بیمه گر جلوگیری و بهره بری بیشتر خواهد شد.

وی اعلام نمود: در این راستا با توجه به اجرای بیش از یک سال و نیم نسخه نویسی الکترونیک در خراسان جنوبی امروز شاهد سرعت رسیدگی به اسناد هستیم و در بحث پرداخت مطالبات موسسات، به روز پرداخت ها انجام می گردد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه پرداخت موسسات تا خاتمه مهر ماه پرداخت شده و آبان در دست پرداخت است، اضافه نمود: درمان بحث مهمی است و امروز با پرداخت به موقع از آسیب های احتمالی جلوگیری شده است.

اربابی با بیان اینکه امیدواریم با نسخ الکترونیکی دسترسی مردم هم افزایش پیدا کند و روز به روز شاهد این باشیم که خدمات بیشتر و تجهیزات به روزتری داشته باشیم، توضیح داد: امید است خدمات مطلوب و با کیفیت را ببینیم.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای دی ماه برابر قانون خارج از نسخه نویسی الکترونیک فرایندی در سازمان های بیمه گر نخواهیم داشت، ادامه داد: در بحث برقراری نظام ارجاع و پزشک خانواده صندوق بیمه همگانی رایگان راه اندازی شده و در حال فعالیت است.

وی اظهار کرد: در خراسان جنوبی در این خصوص توفیق داشتیم و از ابتدای آبان ماه با فراخوانی که در سطح استان برای پزشک خانواده داشتیم حدود 40 پزشک عمومی در استان اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه اقدام به پایش جمعیت بیمه شده نموده ایم و این جمعیت را به پزشکان خانواده منتسب کردیم، اضافه نمود: در خراسان جنوبی 20 هزار نفر از بیمه شدگان به پزشک خانواده منتسب شدند.

وی ادامه داد: بیماران برای درمان ابتدا باید به پزشک خانواده مراجعه نمایند و طبق نظام ارجاع به پزشک متخصص معرفی شوند؛ در طول سال دو بار امکان جابجایی پزشک خانواده به وسیله بیمار وجود دارد.

اربابی توضیح داد: بیماری دیابت و فشار خون تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و به طور خاص مورد رصد و کنترل قرار می گیرد.

وی اضافه نمود: شرایط برای برخورداری از مطب ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی برای بیماران دیابتی و فشار خون با نظام ارجاع اجرا شده و بیماران می توانند از خدمات استفاده نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در مراجعه به پزشک خانواده فقط شش هزار تومان هزینه ویزیت پرداخت می گردد، اظهار کرد: در خصوص پرداخت به موسسات سرپایی تا خاتمه مهر 1400 تسویه کردیم.

اربابی گفت: در خصوص پرداخت به موسسات بستری و بیمارستانها برای بیمارستان های غیر دولتی تا خاتمه شهریور و مراکز درمانی دولتی تا خاتمه مرداد ماه با دانشگاه علوم پزشکی تسویه شده است.

وی توضیح داد: خدمات مربوط به نازایی که یکی از موضوعات روز کشور است در این مورد نیز سازمانهای بیمه گر و بیمه سلامت پیش رو هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: دستورالعمل راهبردی خرید خدمت نازایی ابلاغ شده، بسته های خدمتی خوبی تعریف و ابلاغ شده و امیدواریم جامعه هدف با دغدغه کم مراجعه و خدمات مورد احتیاج را بگیرند.

اربابی بیان نمود: در بحث خدمات نازایی 90 درصد را بیمه و 10 ورصد را بیمار می دهد بحث دارو هم با همان فرانشیز 10 و 90 درصد است؛ بعلاوه بیمه شدگان کمیته امداد و بهزیستی از 10 درصد نیز معاف هستند و خدمات نازایی برای این جامعه هدف رایگان انجام می گردد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اعلام نمود: هیچ استثنایی در صندوق های بیمه شده برای بحث ویزیت و درمان وجود ندارد، اما همه باید به صورت الکترونیک انجام گردد.

اربابی اعلام نمود: برای هر پزشک خانواده برای شیفت کاری 4 ساعته بین 500 تا 750 بیمار منتسب شده است.

وی با بیان اینکه در قاین جمعیت بیمه شده زیاد و پزشک کم است، گفت: در بیرجند جمعیت پزشک بیشتر است و از 40 نفر حدود 30 پزشک در بیرجند هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اعلام نمود: با توجه به اینکه عمده جمعیت بیمه شده سلامت حاشیه نشینان شهر هستند هدف نظام پزشک خانواده دسترسی راحت به پزشک است.

اربابی اضافه نمود: مجموع این سیاست و آنالیز ها برای این است که تعیین گردد چند پزشک و در چه منطقه ای باشند؛ پزشک خانواده تلفنی هم می تواند به بیمار مشاوره دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نسخه نویسی پزشکی در خراسان جنوبی از اول دی ماه به صورت الکترونیک اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه نویسی پزشکی در خراسان جنوبی از اول دی ماه به صورت الکترونیک اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید