هواپیما برقی رولزرویس سریع ترین وسیله نقلیه الکتریکی دنیا

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، رولزرویس سریع ترین هواپیما برقی دنیا را که به رکورد سه گانه دنیای رسیده است را به عنوان سریع ترین وسیله نقلیه الکتریکی دنیا معرفی کرد.

هواپیما برقی رولزرویس سریع ترین وسیله نقلیه الکتریکی دنیا

وبلاگ خنده و شادی - هواپیمای برقی ساخته شده به وسیله شرکت رولز رویس با رسیدن به سرعت 623 کیلومتر در ساعت، عنوان سریع ترین هواپیمای برقی دنیا را به خود اختصاص داد.

به نظر می رسد هواپیمایی که به وسیله شرکت رولز رویس برای شکستن رکورد سرعت یک هواپیمای تمام الکتریکی ساخته شده است، ظرف سه سال پس از معرفی و رونمایی، پیروز به انجام این کار شده است.

این هواپیمای برقی که روح نوآوری(Spirit of Innovation) نام دارد، هفته گذشته در یکی از سایت های آزمایشی وزارت دفاع بریتانیا به آسمان رفت و به حداکثر سرعت 623 کیلومتر در ساعت (387.4 مایل در ساعت) رسید.

بنابر گفته شرکت رولز رویس این هواپیما نه تنها به سریع ترین هواپیمای الکتریکی دنیا تبدیل شد، بلکه به عنوان سریع ترین وسیله نقلیه الکتریکی دنیا نیز شناخته می گردد.

مشخصات فنی هواپیمای رولزرویس

از ابتدا نیز روح نوآوری طراحی شده بود تا سریع ترین هواپیمای برقی دنیا گردد و سرعت 210 مایل در ساعت (338 کیلومتر بر ساعت) را که به وسیله زیمنس در سال 2017 ثبت شده بود را بشکند.

اما روح نوآوری چگونه به این سرعت رسید؟

این هواپیما با قدرت 500 اسب بخار معادل 400 کیلووات با یک پیشرانه تمام الکتریکی و بسته باتری 6000 سلولی که به عنوان متراکم ترین انرژی که تا به امروز در یک هواپیمای برقی شناخته می گردد، به این سرعت رسید.

این هواپیما اولین آزمایش های خود را در ماه مارس تکمیل کرد.

سپس برای اولین بار در ماه سپتامبر به پرواز عایدی و یک پرواز 15 دقیقه ای را انجام داد و مرحله آزمایش پیشرفته تر را شروع کرد.

رولزرویس سریع ترین هواپیما برقی دنیا را معرفی کرد

رسیدن به رکورد سه گانه دنیای

طبق گفته رولزرویس آخرین پرواز این هواپیما در سایت آزمایشی Boscombe Down در وزارت دفاع بریتانیا انجام شد.

در آخرین پرواز، روح نوآوری به رکورد سه گانه دنیای دست پیدا کرد.

این رکوردها شامل صعود به ارتفاع 3000 متری طی 202 ثانیه و شکستن رکورد قبلی با 60 ثانیه اختلاف، رسیدن به حداکثر سرعت 555.9 کیلومتر در ساعت با طی کردن تنها 3 کیلومتر و رسیدن به سرعت حداکثری 623 کیلومتر در ساعت و شکستن رکورد دنیای سرعت هواپیماهای برقی است.

این سه رکورد برای ثبت دنیای به فدراسیون بین المللی هوانوردی ارسال شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، فیل اودل خلبان روح نوآوری در این آزمایش می گوید:

پرواز با روح نوآوری با این سرعت باورنکردنی و باور اینکه رکورد دنیای پرواز تمام الکتریکی را شکسته ایم، پیروزیتی مهم و یک دستاورد باورنکردنی برای کل تیم است.

منبع: بیت ران

به "هواپیما برقی رولزرویس سریع ترین وسیله نقلیه الکتریکی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیما برقی رولزرویس سریع ترین وسیله نقلیه الکتریکی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید