نیمی از کاربران آیفون در آمریکا تصور می نمایند به فناوری 5G دسترسی دارند!

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، نتایج یک نظرسنجی برگزار شده میان دارندگان تلفن های همراه آیفون در کشور آمریکا نشان می دهد که در حدود %49 از این کاربران هم اکنون فکر می نمایند در حال استفاده از فناوری 5G با استفاده از ایفون های شان هستند!

نیمی از کاربران آیفون در آمریکا تصور می نمایند به فناوری 5G دسترسی دارند!

همان گونه که می دانید هیچ کدام از مدل هایی آیفون که تا به امروز عرضه شده اند دارای فناوری ارتباطی تازه 5G نیستند. این نظرسنجی به وسیله که به وسیله Global Wireless Solution صورت گرفته است نشان می دهد که تنها دارندگان آیفون نیستند که در رابطه با فناوری ارتباطی 5G در تلفن های همراه شان اطلاعات درستی ندارند.

در حدود %29 از کسانی که در این نظرسنجی شرکت نموده اند از پشتیبانی فناوری 5G به وسیله تلفن های همراه شان ابراز بی اطلاعی نموده اند. محدود کردن جامعه آماری به افرادی که سال جاری تلفن های همراه تازهی را خریده اند هم نشان می دهد که %24 در رابطه با پشتیبانی تلفن همراه شان از فناوری 5G مطمئن نیستند. بعلاوه %38 از 5000 نفری که در این نظرسنجی شرکت نموده اند هنوز نمی دانند که آیا اپراتور های مخابراتی فناوری 5G را در محل زندگی آن ها ارائه می دهند یا نه.

استفاده از فناوری 5G باعث خواهد شد که کاربران با داشتن سرعت اینترنتی در حدود 10 برابر 4G، بتوانند فیلم ها را در تنها چند ثانیه دانلود نمایند. در کنار ارائه سرعت بالا برای کاربران، استفاده از این فناوری باعث خواهد شد که با توجه به سرعت بالای این فناوری و تأخیر ناچیز در زمان فرستادن و دریافت اطلاعات، شرکت ها بتوانند از آن در زمینه هایی مانند خودرو های خودران استفاده نمایند.

اما برای بسیاری از افراد سخت است که مزایای این اینترنت پرسرعت را برای تمامی مردم تصور نمایند. یکی از دلایل این موضوع این است که امواج mmWave 5G نمی توانند که مسافت های طولانی را طی نمایند. با توجه به این موضوع اپراتور های مانند T-Mobile و AT&T از امواجی با قابلیت انتقال به مسافت های طولانی در تجهیزات 5G خود استفاده نموده اند. تنها عیب این امواج که به آن sub-6GHz می گویند این است که سرعت اینترنت ارائه شده به وسیله این امواج همچون امواج mmWave نیست.

54% شرکت نمایندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که سرعت زیادتر فناوری تازه 5G نظر آن ها را به خود جلب نموده است. بعد از این افراد %16 از این افراد گفته اند که به نظرشان استفاده از این فناوری جهت برقراری تماس های تصویری با کیفیت بالا از جمله مزیت های اصلی 5G است.

13% بقیه مهم ترین نقطه قوت فناوری 5G را افزایش سرعت اینترنت در نتیجه بهبود کیفیت مشاهده ی فیلم به صورت آنلاین می دانند و نظر بقیه افراد این است که استفاده از این فناوری جهت انجام بازی به صورت آنلاین از جمله مهم ترین مزیت های این فناوری تازه است.

همان گونه که در خبر ها خوانده اید اپل میخواهد در 22 مهر از اولین آیفون مجهز به فناوری ارتباطی 5G رونمایی کند. با وجود اینکه این آیفون های تازه اولین آیفون هایی هستند که به احتمال زیاد اپل از فناوری 5G در آن ها استفاده خواهد نمود، اما %49 دارندگان آیفون که در این نظرسنجی شرکت کرد ه اند به اشتباه فکر می نمایند که هم اکنون آیفون آن ها از فناوری 5G پشتیبانی می نماید!

البته گفتن این نکته هم لازم است که تا زمانی که شبکه های ارائه دهنده فناوری 5G به صورت گسترده ایجاد نشوند، مردم نمی توانند که به شکل کامل از مزیت های این فناوری تازه استفاده نمایند. کاربران اعتقاد دارند که شهر های هوشمند بیشترین بهره را از این فناوری 5G خواهند برد.

در نهایت بیشتر افراد شرکت نماینده در این نظرسنجی در حدود %54 اعتقاد دارند که با توجه به همه گیری بیماری کووید 19 در آمریکا و ایجاد بحران ناشی از آن در این کشور، توسعه شبکه های ارتباطی 5G باید با سرعت بیشتری صورت بگیرد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "نیمی از کاربران آیفون در آمریکا تصور می نمایند به فناوری 5G دسترسی دارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیمی از کاربران آیفون در آمریکا تصور می نمایند به فناوری 5G دسترسی دارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید