چرا مرد آهنی باید در فاز 5 دنیای سینمایی مارول برای همواره کنار گذاشته گردد؟

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، مرگ مرد آهنی در انتقام جویان: بازی پایانی یکی از مهم ترین لحظات دنیای سینمایی مارول بود اما تونی استارک باید در نهایت در فاز 5 به استراحت بپردازد.

چرا مرد آهنی باید در فاز 5 دنیای سینمایی مارول برای همواره کنار گذاشته گردد؟

به راحتی می توان گفت که هرگز شخصیتی مهم تر از مرد آهنی برای دنیای سینمایی مارول وجود نداشته و شاید هم وجود نخواهد داشت. به هر حال، مرد آهنی ستاره اصلی اولین فیلم دنیای سینمایی مارول بود که موفقیت آن ثابت کرد که شاید شرکت نوپای مارول با ایده اش درباره یک دنیا ابرقهرمانی به موفقیتی بزرگ برسد. با این حال، دنیای سینمایی مارول به عنوان یک مجموعه، احتیاج به حرکت و تحولی فراتر از همواره دارد.

کاپیتان آمریکا در ظاهر رهبر تیم انتقام جویان بود اما اغلب احساس می شد که تونی استارک رییس واقعی است که بودجه عملیات را تأمین می نماید و شخصا مسؤول نجات دنیا است. این مسأله در هیچ کجا واضح تر از آخرین لحظات انتقام جویان: بازی انتهای نبود، زمانی که تونی فداکارانه جان خود را فدا کرد تا جلوی نابودی دنیا به دست تانوس را بگیرد. با این حال بسیاری اعتقاد دارند که مرد آهنی در فاز 4 دنیای سینمایی مارول هم حضور خواهد داشت.

مرد آهنی یا همان تونی استارک شخصیتی مهم و محبوب است که حالا مرده و اگر رابرت داونی جونیور به طور ناگهانی نظرش را نسبت بازگشت تغییر ندهد، احتمالا دیگر هرگز باز نخواهد گشت. علاوه بر این، دنیای سینمایی مارول دیگر نمی تواند زمان زیادی برای فقدان تونی، میراث او و تأثیری که درگذشت وی بر عزیزانش گذاشته صرف کند. فاز 4 هنوز کاملا به انتها نرسیده و استودیوی مارول از قبل مقدمات ورود به فاز 5 را آغاز نموده است که احتمالا اواخر سال 2023 آغاز گردد. با توجه به این که فاز 5 در آستانه شکل گیری است، زمان آن رسیده که دنیای سینمایی مارول برای همواره مرد آهنی را کنار بگذارد.

فاز 4 مارول هنوز به واسطه میراث مرد آهنی تعریف می گردد

مرگ مرد آهنی در حد فاصل دومین تا آخرین قسمت از فاز 3 رخ داد اما شکی نیست که تونی استارک تا به امروز بر فاز 4 تأثیر گذار بوده است که از بسیاری جهات، منطقی است، چرا که افرادی مانند مرد عنکبوتی به عنوان شاگرد تونی، برترین دوست او، ماشین جنگی یا دستیار قابل اعتماد او، هپی هوگان درگیر این فقدان هستند. پس در فاز 4 شاهد ارجاعات بسیار به مرد آهنی هستیم و بعلاوه ماندارین واقعی که از گذشته یکی از بزرگ ترین دشمنان مرد آهنی است، در شانگ چی به بینندگان معرفی می گردد.

با این حال و جدای از این عوامل، صرف وجود سریال های تلویزیونی فاز 4 مانند جنگ های زره ای و آیرون هارت، میراث مرد آهنی و تونی استارک را می طلبد. استفاده از تونی استارک در سری انیمیشنی چه می گردد اگر…؟ و مرگ غم انگیز مجدد مرد آهنی شاید کمی تمسخرآمیز به نظر برسد. شاید حتی پیغام و قصد این سریال این باشد که مخاطبان بپذیرند مرد آهنی مرده است اما اشارات و ارجاعات مکرر به زندگی و حرفه تونی به عنوان یک ابرقهرمان، در واقع پیغامی معکوس دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، جای تعجب نیست که بسیاری از مخاطبان متقاعد شده اند که نسخه چنددنیای مرد آهنی در دکتر استرنج در چنددنیای دیوانگی ظاهر خواهد شد.

چرا مرد آهنی در فاز 4 کنار گذاشته نمی گردد؟

جدای از پروژه های تلویزیونی آینده دنیای سینمایی مارول که مستقیما به میراث تونی استارک پیوند می خورند، دلایل دیگری مبنی بر باقی ماندن او در خط داستانی وجود دارد. بسیاری از فاز 4 مستقیما تحت تأثیر رویدادهای جنگ ابدیت و بازی انتهای قرار گرفته و هیچ کس به جز خود تانوس، نقش بزرگ تری به مقدار مرد آهنی در این فیلم ها نداشته است. این فیلم با وجود پیغامدهای دائمی جنگ ابدیت و مرگ و میر و بازگشت کاراکترها، حتی چندین سال پس از اکران، جزو نقاط کانونی فاز 4 به جای مانده و بحث درباره شخصیت های آن، بدون اشاره به مرد آهنی سخت است.

بعضی از هواداران مارول فکر می نمایند که ادامه حضور مرد آهنی، هرچند به صورت غیرفیزیکی در فاز 4 دنیای سینمایی مارول، به این معناست که استودیوی مارول از کنار گذاشتن شخصیت اصلی خود می ترسد؛ چرا که تونی استارک واقعا بسیار مهم بود. غیبت او حفره ای در دنیای سینمایی مارول، چه در داخل و چه خارج از دنیا آن ایجاد می نماید و دقیقا به همین علت است که دیزنی مایل بود هر اندازه پولی را که ضروری است خرج کند تا رابرت داونی جونیور به نقش مرد آهنی بازگردد. مرگ مرد آهنی یک رویداد بزرگ بود و تأثیر بسزایی بر دنیا گذاشت.

فاز 5 چگونه می تواند مرزهای دنیای سینمایی مارول را فراتر از شخصیت مرد آهنی جابه جا کند؟

فاز 4 در زمان پیغامدهای فیلم انتقام جویان: بازی انتهای روایت می گردد و مارول تا انتها فاز 5 باید کاملا برای کنار گذاشتن این ها آماده باشد و بعلاوه مرد آهنی را هم کنار بگذارد. برای مثال، حالا که فاز 4 به کاوش در چنددنیای ادامه می دهد و فصل 1 لوکی، کنگ فاتح را معرفی می نماید، کاملا ممکن است که شخصیت ها رویدادهایی فاجعه بار و تکان دهنده را تجربه نمایند. می توان گفت که هیچ فیلمی از دنیای سینمایی مارول دیگر از نظر تأثیرگذاری با بازی انتهای برابری نمی نماید اما این بدان معنا نیست که عوامل استودیو دیگر کوشش نخواهند کرد. در واقع زمانی که چنددنیای در هرج و مرج کامل است، فرصتی برای پرداختن به میراث مرد آهنی وجود نخواهد داشت.

علاوه بر این، با معرفی آیرون هارت به عنوان یک شخصیت نو در فاز 5، یک تیم احتمالی نو از انتقام جویان خواهیم داشت که جایگزین مرد آهنی و دوستانش خواهند شد. بعلاوه قرار است که چهار شگفت انگیز به عنوان بخشی از فاز 4 به بینندگان معرفی شوند و رید ریچاردز به راحتی می تواند نقش تونی استارک، مخترع نابغه دنیای سینمایی مارول و تأمین نماینده فناوری آن ها را ایفا نماید. البته که مرد آهنی هرگز به وسیله دنیای سینمایی مارول یا مخاطبان آن به طور کامل فراموش نخواهد شد. تونی استارک یک شخصیت فوق العاده بود که نقش او را یک بازیگر فوق العاده بازی می کرد. با این حال، نمی توان برای همواره غمگین و سوگوار ماند و این موضوع درباره سینما و تلویزیون هم صدق می نماید. مرد آهنی با انتها فاز 5 دنیای سینمایی باید کنار گذاشته گردد و از کارهای خوبی که برای دنیا انجام داده راضی باشد و نسل نوی از قهرمانان در کانون توجه قرار بگیرند.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "چرا مرد آهنی باید در فاز 5 دنیای سینمایی مارول برای همواره کنار گذاشته گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مرد آهنی باید در فاز 5 دنیای سینمایی مارول برای همواره کنار گذاشته گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید