نکاتی برای کاهش وزن متناسب

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، 1- در یخچال اسنک های کم کالری میوه جات (مثلاً سیب، کیوی، خیار و کمتر اوقات موز)، ماست کم چرب، سالاد، نان سبوس دار و پنیر آماده داشته باشید. اگر گرسنه شدید به جای خوردن شکلات، بیسکویت و تنقلات به سراغ آنها بروید. آنها هم کالری کمتری دارند و هم سرشار از مواد غذایی مفید برای بدن هستند.

نکاتی برای کاهش وزن متناسب

نکاتی برای کاهش وزن متناسب

در مهمانی ها غذای خود را کنترل کنیم

چگونه ؟

1- قبل از مهمانی طبق رژیم غذایی خود چیزی بخورید تا در هنگام مهمانی گرسنه نباشید.

2- در هنگام مهمانی از میوه و سالاد بهره ببرید.

3- نزدیک غذاها نباشید.

4- به تعارف ها محترمانه نه بگویید. خیلی راحت بگویید ممنونم ، میل ندارم و یا ممنونم ، سیر شدم .

5- غذاهای کم چرب مصرف کنید.

6- خود را کنترل نمایید و مراقب وسوسه خوردن غذاهای چرب، شیرینی جات و تنقلات باشید.

7- بشقاب خود را پر نکنید.

یاری همسر یا داشتن دوست هم رژیمی به کاهش وزن یاری می نماید

اگر همسر شما هم اضافه وزن دارد، از او بخواهید به همراه شما رژیم بگیرد.

نه تنها همسر بلکه اعضای خانواده و دوستان خود را هم می توانید به رژیم گرفتن دعوت کنید. این کار کاهش وزن را آسان می نماید، زیرا همگی غذای مشابه می خورند، با هم ورزش می نمایند و همدیگر را به لاغر شدن تشویق می نمایند.

اگر اعضای خانواده اضافه وزن ندارند، یا حتی لاغر هستند، باز هم می توانند از رژیم های غذایی شما استفاده نمایند. این کار سلامتی آنها را تضمین نموده و انرژی و روحیه آنها را بهتر می نماید.

اگر رژیم گرفتن برایتان سخت باشد، یافتن یک هم رژیمی یاری و مشوق مناسبی است. به علاوه چه خوب است به جز ما سایرین هم بتوانند از نعمت تناسب اندام بهره مند شوند.

از خوردن شیرینی جات و هله هوله پرهیز کنید

چگونه ؟

1- در یخچال اسنک های کم کالری میوه جات (مثلاً سیب، کیوی، خیار و کمتر اوقات موز)، ماست کم چرب، سالاد، نان سبوس دار و پنیر آماده داشته باشید.

اگر گرسنه شدید به جای خوردن شکلات، بیسکویت و تنقلات به سراغ آنها بروید. آنها هم کالری کمتری دارند و هم سرشار از مواد غذایی مفید برای بدن هستند.

2- با نان جو (یا نان سبوس دار غنی شده)، پنیر کم چرب، گوشت سینه مرغ کباب شده یا آبپز، کاهو، خیار و گوجه فرنگی، ساندویچی تهیه نموده و به اسم سس روی آن مخلوطی از ماست کم چرب، کمی روغن زیتون و اندازه بسیار کمی مایونز کم چرب بریزید. این ساندویچ را در صورت گرسنگی به اسم میان وعده صبح یا عصر میل کنید.

منبع: دنیای تغذیه 97

منبع: راسخون

به "نکاتی برای کاهش وزن متناسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی برای کاهش وزن متناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید