فیلم Mad God؛ زیبایی حیرت انگیز یک کابوس آخرالزمانی

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، اولین واقعیت عجیب در خصوص فیلم Mad God این است که ساخت آن سی سال طول کشیده است. کارگردان این فیلم فیل تیپت است؛ کسی که شاید اسمش آشنا نباشد، اما بدون شک همۀ ما بار ها از تماشای کار های او لذت برده ایم. تیپت متخصص جلوه های ویژه است و در پروژه های هالیوودی زیادی مثل پلیس آهنی و پارک ژوراسیک مشارکت داشته است.

فیلم Mad God؛ زیبایی حیرت انگیز یک کابوس آخرالزمانی

به گزارش وبلاگ خنده و شادی؛ ایدۀ ساخت این فیلم در اواخر دهۀ هشتاد میلادی به فکر تیپت رسید، اما بعد از اینکه مدتی روی آن کار کرد، تکنولوژی تصاویر کامپیوتری (CGI) وارد جهانی فیلمسازی شد و تیپت احساس کرد که شیوۀ استاپ موشن (یا عروسک های متحرک) دیگر قدیمی شده است و به همین دلیل کار را رها کرد. اما چند سال بعد با حمایت یکی از کمپانی های فیلمسازی دوباره کارش را از سر گرفت و نهایتا در سال 2021 ساخت فیلم را به انتها رساند.

نتیجۀ این پروژۀ طولانی مدت فیلمی است که در یک کلام باید گفت خیره کننده و بی نظیر است. شاید در عمرتان هیچ فیلم استاپ موشن دیگری را با این کیفیت ندیده باشید. جزئیات ظریفی که در تک تک صحنه های فیلم می بینید واقعا حیرت انگیز و شگفت آور هستند. گفته شده که فقط برای ساخت یکی از صحنه های فیلم که کوهی از سربازان مرده را نشان می دهد، شش نفر به مدت سه سال زمان صرف نموده اند.

اما فقط کیفیت بصری فیلم نیست که شما را مبهوت می نماید. آنچه که بیشتر از هر چیز دیگر مخاطب این فیلم را تحت تاثیر قرار می دهد فضای جهنمی و آخرالزمانی آن است. فیل تیپت در این فیلم یک کابوس به معنی واقعی کلمه خلق نموده است.

داستان رازآلود فیلم با شخصیتی به نام آدمکش آغاز می گردد که با اتاقکی شبیه به یک سفینه روی سطح جهانیی عجیب و ترسناک فرود می آید. او بعد از بیرون آمدن از اتاقک سعی می نماید که به وسیلۀ یک جور نقشه راه خود را در دل این محیط هولناک پیدا کند؛ نقشه ای که بیشتر وقت ها هم درست کار نمی نماید. او باید بمبی را که به همراه دارد به پشت خطوط دشمن برساند.

آدمکش در جهت خودش با هر جور وحشت و هراسی که فکرش را بکنید رو به رو می گردد. هر چیزی که در بدترین و هولناک ترین کابوس هایتان دیده باشید در این فیلم هم می توانید ببینید. وحشتی مرموز سراسر فضای فیلم را پر نموده است. آدمکش گاهی با موجوداتی رو به رو می گردد که کریه تر و زشت تر از آن ها را به سختی می گردد تصور کرد؛ موجوداتی که گاهی بسیار کوچک و گاهی بسیار غول آسا هستند. جسد های درهم شکسته و شکنجه شده در همه جا به چشم می خورد. انگار اینجا قلمرو مرگ است.

یکی از نکات جالب فیلم این است که هیچ دیالوگی ندارد و فقط تصویر است که ماجرا را روایت میکند. به همین دلیل سر درآوردن از داستان فیلم کار ساده ای نیست. اما بالاخره یک چیز هایی معلوم است؛ مثلا ما می فهمیم که این جهانی عجیب و غریب درگیر یک جنگ است؛ یا می فهمیم که این جهان در اثر پیشرفت های مخرب تکنولوژی به این وضع غیرعادی درآمده است.

Mad God فیلمی است که همه چیزش درست سر جای خودش واقع شده است؛ حتی یک صحنۀ اضافی در کار نیست. این یک اثر هنری فوق العاده و استثنایی است که می گردد بار ها و بار ها تماشایش کرد؛ فیلمی خلاقانه که بدون اینکه حتی یک کلمه حرف بزند، تاریک ترین تخیلات مخاطبش را بیدار می نماید و او را به تماشای جهانیی می برد که انگار در اعماق شوم ترین درّه های وحشت ساخته شده است.

  • کارگردان و نویسنده: فیل تیپت (Phil Tippett)
  • امتیاز: 7.0/10
  • زمان اکران: 26 خرداد
منبع: فرارو

به "فیلم Mad God؛ زیبایی حیرت انگیز یک کابوس آخرالزمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم Mad God؛ زیبایی حیرت انگیز یک کابوس آخرالزمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید