زیباترین آبشارهای جهان

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، نقاط معدودی بر روی کره زمین وجود دارند که بکر و دست نخورده باقی مانده اند؛ آن هم به این دلیل که اغلب صعب العبور هستند توانسته اند زیبایی طبیعی شان را حفظ نمایند. زیباترین آبشارهای جهان نیز در زمره این نقاط معدود بکر قرار گرفته اند. آبشارها از آن دسته عجایبی هستند که همواره در میان شگفت انگیزترین مناطق جهان عرض اندام می نمایند.

زیباترین آبشارهای جهان

برای آشنایی با زیباترین آبشارهای دنیا با وبلاگ خنده و شادی همراه باشید.

1. پارک ملی دریاچه های پلیتویک

(Plitvice Waterfalls)

این پارک در کرواسی، منزلگاه زیباترین آبشارهای این سیاره است. در طی سالیان مناظر شگفت انگیزی مانند سدهای طبیعی، رودخانه های زیبا و غارها در این پارک تشکیل شده است.

2. آبشار هاواسو (Havasu Falls)

زیباترین آبشارهای گراند کنیون (Grand Canyon) که به شدت مستعد عکسبرداری هستند از صخره های آتشین سرخ رنگ سرازیر می شوند و به عمق آب های فیروزه ای رنگ در منطقه ای کمی دورتر از پارک می ریزند.

3. آبشار ایگواسو (Iguazu Falls)

این آبشار زیبا در کنار رودخانه ایگواسو در حوالی مرز برزیل و آرژانتین واقع شده است. آبشار ایگواسو دارای 275 آبشار منحصر به فرد است که آن را به یکی از مبهوت کننده ترین گنجینه های این سیاره بدل کرده است.

4. آبشار گولفوس (Gullfoss Falls)

آبشار گولفوس یکی از برترین جاذبه های گردشگری ایسلند است. آب های این آبشار که از دو قسمت تشکیل شده است، از دو ریزشگاه متمایز در یک راستا می ریزند و کل عرض رودخانه هویتا (Hvítá River) را پوشش می دهند. از ویژگی های مشهور آبشار، وجود رنگین کمان های زیبا در اطراف آن در فصل تابستان است.

5. آبشار آنجل (Angel Falls)

آبشار باشکوه آنجل در ونزوئلا، با 3212 فوت ارتفاع و 2548 طول ریزش، مرتفع ترین آبشار بدون توقف در دنیا محسوب می شود. آبشار آنجل از فراز یک کوه در اعماق جنگل های استوایی فرو می ریزد. این جواهر زیبا اغلب اوقات در میان ابرها پنهان می شود.

6. آبشار مک وی (McWay Falls)

در ساحل مرکزی کالیفرنیا و در نزدیکی شهر ساحلی بیگ سور (Big Sur) واقع شده است که هر چند زیاد معروف نیست اما از نظر جذابیت هیچ چیز از دیگر آبشارها کم ندارد. این آبشار به طول 80 فوت در پارک ایالتی جولیا پیفیفر برنز (Julia Pfeiffer Burns) از صخره ها به روی ماسه های شنی لب اقیانوس آرام می ریزد و در تمام طول سال جریان دارد.

7. آبشار برنی (Burney Falls)

آبشار شگفت انگیز برنی در رودخانه کریک (Creek) در آبشار مک آرتور برنی (McArthur) پارک ایالتی کالیفرنیا به عنوان هشتمین عجایب دنیا مشهور است.

8. آبشار کیلت راک (Kilt Rock Waterfall)

این آبشار از صخره های شبه جزیره تروترنیش (Trotternish)، بین شهر پورتری (Portree) و ایالت استافین (Staffin) جزیره اسکای (Staffin) در اسکاتلند، سرازیر می شود.

9. آبشار دتیان (Detian Falls)

منظره ای کلاسیک و آسیایی از شکاف های صخره ای بر فراز شالیکاری های انبوه برنج. بین مرز چین و ویتنام، صحنه ای رویایی از آبشاری به ارتفاع 300 فوت چشم ها را به خود خیره می کند.

10. آبشار یوسیمیتی (Yosemite Falls)

آبشار یوسیمیتی در پارک ملی یوسیمیتی، بلندترین آبشار آمریکای شمالی به شمار می رود. با ارتفاع 2425 فوت از نوک بلندترین آبشار تا زیر پایین ترین آبشار، یوسیمیتی ششمین آبشار بلند دنیا به شمار می رود.

11. ژوراسیک پارک (Jurassic Falls)

به دلیل نقش اصلی آن در فیلم پارک ژوراسیک به نام آبشار ژوراسیک معروف شد. این آبشار به طول 360 فوت در جزیره کائوآئی (Kauai) در هاوایی واقع شده است. در گذشته یک آبشار مخفی بود اما پس از فیلم پارک ژوراسیک به محل ازدحام مردم تبدیل شد.

12. آبشار مولتنومه (Multnomah Falls)

درست در خارج از پورتلند اورگان، در امتداد رودخانه کلمبیا بلندترین آبشار در ایالتی مملو از آبشارهای متعدد به چشم می خورد.

13. آبشار نیاگارا (Niagara Falls)

هیچ لیستی از زیباترین آبشارهای دنیا بدون نام نیاگارا تکمیل نمی شود. قدرتمندترین آبشار در قاره آمریکا. نیاگارا مجموع سه مرز بین المللی، بین ایالات متحده آمریکا، نیویورک و انتاریو در کشور کانادا محسوب می شود. قسمتی از این آبشار عظیم در محدوده آمریکایی و بخشی دیگر در قسمت کانادایی فرو می ریزد.

14. آبشار اسنوکوالیم (Snoqualmie Falls)

یکی از چشمگیرترین مناظری که در شمال غربی اقیانوس آرام شاهد آن خواهید بود. این آبشار در غرب سیاتل و در کوهپایه های آبشارخیز که سرتاسر صخره را فرا گرفته اند واقع شده است.

15. آبشار ویکتوریا (Victoria Falls)

آبشار ویکتوریا در رودخانه زامبزی و زیمبابوه در جنوب آفریقا واقع شده است. اعتقاد بر این است که آبشار ویکتوریا عظیمترین آبشار دنیا محسوب می شود.

16. آبشار والامن (Wallaman Falls)

آبشار والامن در پارک ملی گرینگان (Girringun)، در حال حاضر بلندترین آبشار دائمی در استرالیا تلقی می شود. این منطقه بخشی از میراث دنیای جنگل های مرطوب گرمسیری است که منزلگاه برخی از قدیمی ترین جنگل های بارانی در سیاره زمین و همچنین گونه های مختلفی از حیوانات و گیاهان در معرض خطر است.

17. آبشار کاوازان (Kawasan Falls)

آبشارهای کاوازان فیلیپینی در بادیان، جنوب سیبو (Cebu)، در لیست زیباترین آبشارهای دنیا معمولا لقب نفس گیرترین آبشار دنیا را به خود می گیرد. این آبشارها در میان انبوهی از پوشش گیاهی سرسبز گرمسیری و بین قله های کوه های بارانگای ماتیتوناو (Barangay Matutinao) و بادیان محصور مانده اند.

18. آبشار تورک (Torc Waterfall)

چیزی که آبشار تورک را بسیار ویژه می سازد، آبشارهای افسانه ای و محیط پیرامون پارک ملی کیلارنی (Killarney National Park) ایرلند است. ارتفاع آبشار 80 فوت می باشد و تنها با 100 قدم به سمت چپ آبشار می توانید مناظر حیرت انگیزی از دریاچه را مشاهده نمایید.

19. آبشار پری (Fairy Falls)

آبشار پری یک آبشار چند لایه در اعماق کوه های ویتیکر (Waitakere Range) در غرب اوکلند، نیوزلند است.

20. آبشار ونتسکوئرو کولگانته

(Ventisquero Colgante Falls)

این آبشار در زبان انگلیسی به معنای (Hanging Glacier) و در زبان فارسی به معنای برف رود معلق است. این آبشار از برف رودهای معلق در پارک ملی کیولات (Queulat National Park) سرازیر شده و حجم عظیمی از آب را به دره باریکی می ریزند.

تماشا کنید :

منبع: سفرمی

به "زیباترین آبشارهای جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین آبشارهای جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید