عینک ویژه ناشنوایان که مکالمات را به نوشته تبدیل می نماید!

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، شرکت XRAI Glass به تازگی یک عینک هوشمند واقعیت افزوده ارائه نموده است که می تواند فورا صوت را به زیرنویس تبدیل کند.

عینک ویژه ناشنوایان که مکالمات را به نوشته تبدیل می نماید!

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، دن اسکارف بنیانگذار این شرکت می گوید ایده این محصول در کریسمس سال گذشته به ذهنش خطور نموده است. اسکارف شاهد کوشش های پدربزرگ ناشنوای 97 ساله اش برای برقراری ارتباط با اعضای خانواده بود. او به این فکر کرد تا راه حلی بیابد که بتواند با راحتی در مکالمات شرکت کند. اکنون، تنها شش ماه پس از این اتفاق، شرکت او با مشارکت سازنده عینک های واقعیت افزوده Nreal، از عینک XRAI رونمایی نموده است.

این عینک که به گفته این شرکت اولین در نوع خود است، با تبدیل فوری صدا به نوشته جامعه ناشنوایان را قادر می سازد تا به راحتی در مکالمات روزمره شرکت نمایند. این عینک واقعیت افزوده به یک نرم افزار تلفن همراه متصل می گردد. این نرم افزار یک فایل صوتی را از میکروفون روی این عینک دریافت نموده و آن را به تلفن می فرستد. این نرم افزار فایل صوتی دریافت شده را به زیرنویس تبدیل نموده و سپس با استفاده از نرم افزار Nreal زیرنویس ها را در دنیای واقعی پخش می نماید.

داده های مکالمه فقط در دستگاه شخصی کاربران ذخیره شده و در اختیار آن ها قرار می گیرد. XRAI Glass ویدئویی از یک زن ناشنوا را منتشر نموده که برای اولین بار این عینک را امتحان می نماید. واکنش او در هنگام استفاده از این فناوری بسیار جالب است. این شرکت اکنون در حال کار بر روی این فناوری است تا قابلیت های هوش مصنوعی و ویژگی های بصری نرم افزار را بهبود ببخشد.

منبع: euronews

منبع: فرارو

به "عینک ویژه ناشنوایان که مکالمات را به نوشته تبدیل می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عینک ویژه ناشنوایان که مکالمات را به نوشته تبدیل می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید