طاهری: هیئت رئیسه 8 روز بعد از انتخاب ویلموتس، سرمربیگری او را تصویب کرد، با مسببان این پرونده برخورد می گردد

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، بازرس کل امور ورزش و جوانان سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد با مسببان و متخلفان پرونده قرارداد ویلموتس در محاکم قضایی برخورد خواهد شد.

طاهری: هیئت رئیسه 8 روز بعد از انتخاب ویلموتس، سرمربیگری او را تصویب کرد، با مسببان این پرونده برخورد می گردد

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، مسعود طاهری جعفری بازرس کل امور ورزش و جوانان سازمان بازرسی کل کشور درباره محکومیت بیش از 6 میلیون یورویی ایران در ماجرای شکایت ویلموتس گفت: قوه قضاییه و بازرسی به این موضوع ورود نموده و تیمی از بازرسان موضوع را آنالیز کردند. این گزارش مراحل نهایی را طی می نماید تا آماده ارسال به مراجع ذی ربط گردد. ایرادهایی در قرارداد ویلموتس وجود دارد که جای دفاع ندارد.

وی ادامه داد: مبلغ قرارداد ویلموتس تا سرانجام جام جهانی 2022 قطر، 7 میلیون و 875 هزار یورو و مبلغ قرارداد دستیاران او هم سالی 150 هزار یورو است. مبلغ پرداختی به ویلموتس و دستیارانش برای 63 روز حضور در ایران 2 میلیون و 278 هزار و 715 یورو، 11 هزار دلار و 63 دلار و بیش از 700 میلیون تومان اعتبار داخلی است. درباره حق الزحمه 605 هزار یورو مازاد پرداختی داشتیم. همه اینها را که کنار بگذریم آنالیز های ما نشان می دهد در حالی که فدراسیون نزدیک به 88 هزار میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد، باز هم 7 میلیارد تومان مالیات قرارداد ویلموتس را بر عهده گرفته است.

بازرس کل امور ورزش و جوانان سازمان بازرسی کل کشور که در برنامه فوتبال برتر شبکه سه سیما حضور داشت گفت: قرارداد ویلموتس ایرادهای زیادی دارد. حتی روال اساسنامه ای در این قرارداد طی نشده است. کمیته فنی باید گزینه ها را آنالیز می نموده و سپس به هیئت رئیسه می رفته که این فرایند طی نشده است. طبق اسناد رئیس وقت فدراسیون فوتبال این قرارداد را می بندد و هشت روز بعد هیئت رئیسه آن را تصویب می نماید. ممکن است رئیس وقت فدراسیون بگوید شفاهی با اعضای هیئت رئیسه صحبت نموده اما اسناد چیزی را نشان می دهد که به آن اشاره کردم. ویلموتس در دو تیم ساحل عاج و بلژیک کار نموده و در هر دو اخراج شده و دو سال بیکار بوده است.

طاهری با بیان اینکه الزامات حقوقی در قرارداد ویلموتس رعایت نشده است، گفت: مسئولان وقت فدراسیون آگاه بودند که محل تامین منابع این قرارداد اصلا معین نشده است. می دانیم که تحریم هستیم و به امید مطالبات مان در فیفا با ویلموتس قرارداد بستیم. این قرارداد علاوه بر ایرادتی که دارد، موارد نامتعارفی هم داشته است. مثلاً برای هر برد 6 هزار یورو و هر مساوی 3 هزار یورو برای ویلموتس در نظر گرفته شده بود. ما امروز در شرایطی هستیم که منابع ارزی محدود است و می طلبد که حساسیت بیشتری داشته باشیم.

چه برخوردی با کسانی که قرارداد ویلموتس را بسته اند خواهد شد؟ وی در واکنش به طرح این سوال، یادآور شد: سازمان بازرسی بعد از تشکیل پفراینده در مراحل نهایی تحقیقات است و سپس این پفراینده به مراجع و محاکمی که پفراینده را آنالیز می نمایند ارسال و به تناسب اهمیت موضوع حکم رای می گردد.

طاهری اضافه نمود: در مورد تیمی که وکالت را قبول کردند هم همه ما این موضوع را می دانیم که وقت آزمون و خطا نیست. دوستان اشاره کردند که وقت کم بود و فقط چهار روز فرصت داشتند برای 300 صفحه پفراینده. برداشت این است که دوستان اشرافی به پفراینده ندارند که بخواهند دفاع نمایند. این موضوع ملی است و ورزش ما را دچار بحران نموده است. ویلموتس طبق بند پنج که در قراردادش وجود دارد توانسته با وکلای خودش این حکم را دریافت کند. رئیس وقت فدراسیون می گوید وکیلی که من استخدام کردم حذف شده و تیم دیگری آمده که به پفراینده اشرافیت ندارد. کسانی که الان مسئول فدراسیون هستند آن موقع جزو هیئت رئیسه بودند. ما آنها را احضار کردیم و سوالاتی پرسیدیم. در هر صورت پفراینده در حال طی روال سازمانی است.

بازرس کل امور ورزش و جوانان سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این پرسش که چه برخوردی با افرادی که در این پفراینده نقش داشتند خواهد شد، یادآور شد: قطعاً محاکم قضایی ما با مسببان این اتفاق برخورد لازم را خواهند کرد. با کسانی که در این پفراینده در مقاطع مختلف از بستن قرارداد تا صدور رأی کوتاهی نموده اند قطعاً برخورد مناسب خواهد شد.

طاهری با اشاره به عقد قراردادهای بد با بعضی مربیان و بازیکنان خارجی گفت: شرایطی که امروز برای ویلموتس پیش آمد در انتظار پفراینده شفر و استقلال هم خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "طاهری: هیئت رئیسه 8 روز بعد از انتخاب ویلموتس، سرمربیگری او را تصویب کرد، با مسببان این پرونده برخورد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طاهری: هیئت رئیسه 8 روز بعد از انتخاب ویلموتس، سرمربیگری او را تصویب کرد، با مسببان این پرونده برخورد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید