سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال: این بار جدی هستیم

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، باشگاه های همواره بدهکار لیگ ایران با عزم پایدار فدراسیون فوتبال بعد از استادیوم ها، می توانند به جدی ترین چالش لیگ نوزدهم تبدیل شوند.

سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال: این بار جدی هستیم

سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال: این بار جدی هستیم

14 تیم لیگ رجحان به جز تیم های سپاهان و ذوب آهن برای شرکت در لیگ نوزدهم با ممنوعیت ثبت قراردادهای جدید روبرو شده اند. یک چالش جدی دیگر که با وعده های اخیر روسای فدراسیون فوتبال مبنی بر جدیت و سختگیری مقابل ورود بدهکاران به لیگ، می تواند برگزاری لیگ را با مشکل روبرو کند.

جمشید نورشرق، رییس کمیته مشخص وضعیت فدراسیون فوتبال در همین رابطه می گوید: اعلام نموده ایم که ثبت قراردادهای بازیکنان و جابجایی جدید در سازمان لیگ و هیأت های فوتبال منوط به تسویه حساب کامل تعهدات باشگاه ها در فصل گذشته است و حتی با تسویه قسمتی از تعهدات تیم ها هم این مجوز صادر نمی گردد. البته این حکم ممنوعیت و محرومیت نیست بلکه در حقیقت وقتی باشگاه ها می خواهند قرارداد جدید ثبت نمایند، باید گواهی تسویه حساب را از کمیته مشخص وضعیت فدراسیون فوتبال اخذ نمایند. این موضوع به نفع باشگاه ها هم هست که در حقیقت وضعیت اقتصادی خود روشن می نمایند و برای آینده با مسائل و دیون مختلف روبرو نمی شوند.

نورشرق همچنین درباره صدور مجوزه حرفه ای از سوی AFC برای تیم های حاضر در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، شرح می دهد: در راستای مجوز حرفه ای گری به دنبال اجرای این قوانین بازدارنده هستیم. شرایط و ضوابط باشگاه ها و روشن شدن وضعیت اقتصادی و جلوگیری از انباشت بدهی ها و انتقال از فصل فوتبال به فوتبال دیگری از عوامل منجر به احراز مجوز حرفه ای AFC می گردد. به طور شفاف مطابق با ضوابط AFC و فیفا حرکت می کنیم.

این صحبت ها اما همچنان با واکنش هایی از سوی اهالی فوتبال و رسانه ها همراه است که این روند را تکرار رویه ای می دانند که هر سال پیش از آغاز لیگ مطرح می گردد. باشگاه ها علی رغم همه تأکیدهایی که بر ممنوعیت ثبت قراردادهای شان دارند، باز هم بدون مشکل قراردادهای جدید را ثبت می کردند و وارد لیگ می شدند. مسوولان فدراسیون فوتبال اما تأکید دارند که این بار، داستان متفاوتی در پیش است.

فریبرز محمودزاده، مسئول کمیته نقل وانتقالات سازمان لیگ در همین رابطه می گوید: ما باید در فدراسیون فوتبال از نهادهای بالادستی مانند وزارت ورزش، فیفا و AFC تبعیت کنیم. فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم مانع حضور تیم ها نمی شوند، بلکه ثبت قرارداد بازیکنان جدید مدنظر است. بله، ما می پذیریم که پیش از این انعطاف به خرج می دادیم و کارها را برای حضور باشگاه ها تسهیل می کردیم و آقای تاج و بهاروند هم این موضوع را مطرح نموده اند، اما این تسهیل کردن ها در نهایت به ضرر باشگاه ها و ساختار فوتبال می شد به همین دلیل این سخت گیری ها را در دستور کار داریم تا باشگاه هایی را که مسائل حقوقی و موضوع عدم پرداخت مطالبات بازیکن و کادرفنی دارند، اقدام به جذب بازیکنان جدید ننمایند. البته بازیکنان فصل های گذشته باشگاه ها چه آنهایی که قرارداد مدت دار دارند و چه بازیکنانی که می خواهند تمدید نمایند، مسئله ای ندارند.

مسوول کمیته جابجایی البته انعطاف سازمان لیگ در فصل های قبل را تأیید می نماید: بله ما انعطاف به خرج می دادیم، اما در این فصل سخت گیری بیشتر می گردد و سعی می کنیم تسهیل نکنیم و از ثبت قرارداد بازیکنان جدید را جلوگیری می کنیم. ما نمی توانیم مانع حضور تیم ها در لیگ شویم، الان از 16 تیم 14 تیم مشکل دارند و نمی توانیم با دو تیم لیگ را برگزار کنیم. ما با توجه به استانداردها و آیین نامه های فیفا برخورد می کنیم. به عنوان نمونه پرسپولیس از دو پنجره نقل وانتقالات بازیکنان جدید محروم بود، ولی می توانست کادرفنی جدیدش ثبت قرارداد داشته باشد. ما درباره بحث بازیکنان جدید سخت گیری بیشتری می کنیم، اما اگر باشگاه ها نتوانند مسائل اقتصادی شان را حل نمایند ثبت قرارداد بازیکنان جدیدشان ثبت نمی گردد. از 16 تیم لیگ رجحان، فقط تیم های سپاهان و ذوب آهن هیچ پرونده ای ندارند. پیکان و گل گهر در کمیته انضباطی پرونده ندارند، ولی در کمیته مشخص وضعیت مشکل دارند و این دو باشگاه باید از کمیته مشخص وضعیت مجوزشان را بگیرند.

باشگاه های همواره بدهکار لیگ ایران که حتی برای کسب مجوز حرفه ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا هم با سندسازی توانسته اند، پس وند بدهکار را از کنار نام شان بردارند، با عزم پایدار فدراسیون فوتبال بعد از استادیوم ها، می توانند به جدی ترین چالش لیگ نوزدهم تبدیل شوند. حتی اگر ممانعتی بر حضور آن ها در لیگ وجود نداشته باشد و آن ها تنها برای ثبت قراردادهای جدید دچار مشکل باشند.

2

منبع: ایران ورزشی

به "سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال: این بار جدی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال: این بار جدی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید