زیباترین شهرهای کوچک نروژ

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، کشور نروژ به عنوان یک کشور بسیار زیبا و طبیعتی دوست داشتنی شناخته می گردد. بعضی از مجذوب کننده ترین و نفس گیرترین منظره ها در نروژ واقع شده است. این کشور یکی از برترین مقاصد گردشگری در اروپا و بعلاوه سراسر دنیا به شمار می رود. نروژ علاوه بر داشتن طبیعتی غنی، دارای تاریخی جالب توجه نیز است. در این مطلب، قرار است به معرفی زیباترین شهرهای کوچک کشور نروژ بپردازیم. در ادامه همراه با ما باشید.

زیباترین شهرهای کوچک نروژ

10. شهر هوگسوند

Haugesund

هوگسوند یک شهر ساده و مجذوب نماینده در ساحل غربی نروژ است که به عنوان سرزمین پادشاهان وایکینگ شناخته می شود. این جا، مکانی بوده که وایکینگ ها زندگی نموده و حکمرانی می نموده اند. این شهر و پیرامون آن سرشار از آبشارها، دره ها، فرهنگ، تاریخ وایکینگ ها، کوهستان ها، دریاها و … هستند. در مرکز مطالعه تاریخ وایکینگ ها در این شهر، گردشگران و مسافران می توانند به آنالیز تاریخ این سرزمین بپردازند و بعلاوه، این فرصت را دارند تا همچون وایکینگ ها لباس بپوشند. آکرافیورد، یکی از خیره نماینده ترین آبشارهای دنیا به شمار می رود که در نزدیکی این شهر واقع شده است. در طی سال، چندین جشنواره مختلف در این شهر برگزار می شوند که ارزش حضور و آنالیز را دارند.

9. شهر فلکیفیور

Flekkefjord

این شهر بر اساس نام یک آبدره به همین نام در همین نزدیکی شناخته می شود. در این شهرها، فعالیت ها و جاذبه های زیادی وجود دارند که برای چندین روز شما را به خود مشغول خواهد نمود. این شهر بین شهرهای مشهور کریستینسند و استاونگر واقع شده است؛ در شهر فلکیفیور، چندین تور دوچرخه سواری وجود دارد که شما را به وسیله 17 تونل شهر به منظره ها بسیار تماشایی و زیبایی می برند. بازدید از بخش هلندی شهر و بعلاوه رفتن به غارهای بروفجل، از جمله فعالیت هایی است که باید در این شهر انجام داد. موزه کونستالی گارد نیز از جمله جاذبه هایی است که نباید بازدید از آن را از دست داد.

8. شهر هاشتاد

Harstad

شهر هاشتاد به عنوان مرکز فرهنگی نروژ شناخته می شود و در روی بزرگترین جزیره نروژ به نام هینویا واقع شده است که از بسیاری از شهرهای اصلی و بزرگ نروژ در دسترس قرار گرفته است. این شهر کوچک بیشتر برای شفق های قطبی و خورشیدی که غروب نمی نماید، شناخته می شود. در این شهر، راستاهای بسیار خوبی برای کوهنوردی وجود دارد و علاوه بر این، مناطقی عالی برای اسکی محسوب می شوند. شهر هاشتاد بعلاوه شروعی عالی برای آنالیز شمالی ترین مجمع الجزایر دنیا به نام اسوالبارد به شمار می رود. در اطراف این شهر، صخره های ناهموار بی سرانجام، سواحل شنی خوب و خلیج های کوچک و مخفی زیادی وجود دارند.

7. شهر نارویک

Narvik

شهر نارویک در سواحل آبدره نارویک قرار گرفته است و قدمت آن به عصر برنز باز می شود. این شهر زمانی سکونتگاه وایکینگ ها بوده است و امروزه، چندین جاذبه گردشگری و فعالیت های متنوعی در آن وجود دارد که گردشگران مختلفی را به خود جلب می نمایند. برترین نقطه شهر نارویک برای اسکی سواری نیز بخش شمالی این شهرستان است. با استفاده از تله کابین، می توان به بالای کوهستان ها رفت و از منظره ها بسیار زیبای پیرامون آن، لذت برد.

6. شهر گیرانگر

Geiranger

شهر گیرانگر، یک شهر گردشگری بسیار محبوب و کوچک است که تنها حدود 250 نفر در آن سکونت می نمایند. این شهر در بخش غربی نروژ قرار گرفته است و در نزدیکی آن نیز آبدره ای به همین نام وجود دارد. از همین رو، بسیاری از کسانی که به این شهر می آیند، شاهد بعضی از زیباترین منظره ها در کشور نروژ هستند. در حقیقت، این شهر کوچک به وسیله بعضی از گردشگران و مجلات گردشگری به عنوان برترین مقصد گردشگری در اسکاندیناوی شناخته شده است. در غرب این شهر نیز آبشار سون سیسترز واقع شده است.

5. شهر هنینگسوار

Henningsvaer

شهر هنینگسوار، یک شهر ماهیگیری مجذوب نماینده است که در بخشی از مجمع الجزایر لوفوتن به شمار می رود. در خط ساحلی این شهر نیز می توان خانه های سنتی نروژی را مشاهده کرد که به نظر می رسد سر از آب های دریا بیرون آورده اند. بعضی از گردشگران برای غواصی و کوهنوردی به این شهر می آیند. با این حال، این شهر برای گالری های بسیار تماشایی و مجذوب نماینده خود بسیار شناخته شده است. از جمله جاهای دیدنی شهر هنینگسوار می توان به گالری لوفوتنز هاس، انجلسکمانسبریگا و کارخانه خاویار اشاره نمود.

4. شهر اسکودنسهاون

Skudeneshavn

شهر اسکودنسهاون که به عنوان اسکودنس نیز شناخته می شود، جاهای دیدنی بسیار خارق العاده ای دارد. در قرن نوزدهم میلادی، خانه های چوبی سفید رنگ زیادی در این شهر ساخته شده بودند. این شهر به عنوان یکی از محافظت شده ترین شهرهای نروژ به شمار می رود و در آن، سالانه جشنواره های زیادی برگزار می شوند که یکی از جشنواره های آن به عنوان بزرگترین جشنواره فرهنگی منطقه غرب نروژ شناخته می شود. در آب های پیرامون شهر اسکودنس نیز می توان انواع قایق ها از قایق های چوبی قدیمی تا قایق های مدرن و بزرگ را مشاهده کرد.

3. شهر لونگ یربین

Longyearbyen

شهر لونگ یربین، به عنوان شمال ترین سکونتگاه بشری در دنیا شناخته می شود. این شهر، بزرگترین شهر در میان تعداد زیادی شهر دیگر در مجمع الجزایر اسوالبارد است. این شهر، پایگاهی برای گردشگری این منطقه به شمار می رود و در تمام فصول سال، این شهر پوشیده از برف است و ارتفاع برف از 10 تا 40 متر فرق دارد. در شهر لونگ یربین، بریا 4 ماه از هر سال، هیچ گونه خورشیدی وجود ندارد. در حقیقت، یک جشنواره یک هفته ای در این شهر برگزار می شود که در آن، بازگشت خورشید جشن گرفته می شود. علاوه بر تماشای خورشید بالای افق یا خورشید نیمه شب می توانید در این شهر به تماشای شفق های قطبی نیز بپردازید. غذاخوردن در رستوران هیوست که به عنوان شمالی ترین رستوران دنیا شناخته می شود نیز جالب توجه است.

2. شهر فلم

Flam

حدود 400 نفر در این شهر کوچک زندگی می نمایند. با این حال، سالانه حدود 450 هزار نفر از این شهر بازدید می نمایند. در این شهر، یک خط راه آهن وجود دارد که به عنوان شیبدارترین راستا راه آهن شناخته می شود. سفر در این خط راه آهن 20 کیلومتری از فلم تا مایردال، یکی از خارق العاده ترین و هیجان انگیزترین سفرهای قطاری در دنیا محسوب می شود. در طی این راستا، گردشگران و مسافران با منظره ها بسیار تماشایی و خیره نمایندگی آشنا خواهند شد. هر ساله، حدود 160 کشتی تفریحی بزرگ به این شهر سفر می نماید. یکی از فعالیت هایی که می توان در این شهر انجام داد، سفر با قایق در میان آبدره و آبشارهای پیرامون این شهر است.

1. شهر رئین

Reine

یکی دیگر از شهرهای کوچک مجذوب نماینده و خارق العاده نروژ، شهر رئین است که با وجود مقدار کوچک خود، یکی از مقاصد گردشگری اصلی در نروژ محسوب می شود. این شهر، منظره های بسیار تماشایی و خارق العاده را به بازدیدنمایندگان خود ارائه می نماید. در نقاط مختلف این شهر، می توان خانه های ماهیگیری به رنگ سفید و قرمز را مشاهده کرد. کوهنوردی و کایاک سواری در راینه فیوردن واقعا تماشایی و خارق العاده است. بازدید از سواحل هورسید و بیونز نیز از جمله فعالیت هایی است که باید در این شهر انجام داد. علاوه بر این، شهر رئین مکانی ایدئال برای تماشای شفق های قطبی محسوب می شود.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "زیباترین شهرهای کوچک نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین شهرهای کوچک نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید