رندرهای مفهومی گلکسی A73 5G منتشر شد

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، سامسونگ قرار است در سال آینده میلادی گوشی های میان رده بسیار خوبی را راهی بازار کند که یکی از این گوشی ها، گلکسی A73 5G است؛ محصولی که به تازگی شاهد انتشار رندرهای مفهومی آن بودیم.

رندرهای مفهومی گلکسی A73 5G منتشر شد

سامسونگ تا به امروز به عنوان قدرتمندترین گوشی های سری گلکسی A، گلکسی A71، گلکسی A72 و گلکسی A52 5G را راهی بازار نموده است. نکته جالب اینجاست که شرکت کره ای نسخه 5G گلکسی A72 را هنوز فراوری و راهی بازار ننموده است و علت آن را هم نمی دانیم. اما گلکسی A52 و حتی مدل های سال قبل یعنی گلکسی A51 و A71 هم در دو مدل 4G و 5G به بازار عرضه شدند. با این حال به نظر می رسد دیگر قرار نیست خبری از گلکسی A72 5G باشد و شرکت کره ای مستقیما سراغ گلکسی A73 خواهد رفت.

سامسونگ در بازار گوشی های هوشمند گوشی های میان رده زیادی را راهی بازار کرد اما این گوشی ها اغلب گران قیمت و از نظر ارزش خرید خیلی به صرفه نبودند. به خصوص در مقایسه با گوشی های میان رده شرکت هایی نظیر ردمی، پوکو، شیائومی و… . به همین خاطر کاربران خیلی توجه خاصی به میان رده های این شرکت نداشتند. اما این طور که به نظر می رسد، سامسونگ در حال بهبود اوضاع است. مدت هاست که می شنویم قابلیت گوشی های پرچم دار به مرور به گوشی های سری گلکسی A اضافه خواهد شد که با سری A72 و A52 شاهد بعضی از آن ها نظیر لرزشگیر اپتیکال و استاندارد ضد آب IP67 بودیم.

بعلاوه گفته می گردد گوشی های میان رده سال آینده که گلکسی A73 5G هم جزء آن هاست از دوربین 108 مگاپیکسلی بهره می برند. به همین علت کاربران زیادی می خواهند این گوشی سامسونگ هرچه زودتر از آن رونمایی و آن را راهی بازار کند. تا به این لحظه اطلاعات زیادی در رابطه با این گوشی منتشر نشده است اما امروز افشاگر معروف یعنی LetsGoDigital رندرهای مفهومی این محصول را با کاربران به اشتراک گذاشت تا با ظاهر احتمالی این میان رده سامسونگ آشنا شویم.

قبل از اینکه به آنالیز این رندرها بپردازیم باید به خاطر داشته باشید که تمام این تصاویر با در نظر گرفتن شایعه ها و خبرهایی که تا به امروز در رابطه با گوشی گلکسی A73 5G منتشر شده طراحی شده است. بنابراین محصول نهایی ممکن است ظاهری متفاوت با آنچه در این مطلب مشاهده می کنید داشته باشد.

گلکسی A73 5G با توجه به آنچه در این رندرها می بینیم ظاهری شبیه به گلکسی A72 دارد اما ماژول دوربین آن ما را تا حدودی به یاد گلکسی S21 اولترا می اندازد. با این تفاوت که دیگر خبری از فلش بین دو سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو و سنسور لیزری فوکوس اتوماتیک نیست. بعلاوه ماژول هم روی پنل پشتی قرار گرفته است و با فریم کناری ادغام نشده است. در این ماژول سه دوربین پشت سر هم و به صورت عمودی قرار گرفته اند و در کنار آن ها هم یک دوربین کوچک تر به علاوه فلش LED دیده می گردد.

گلکسی A73 5G اما روی فریم سمت راست خود (با توجه به این رندرها)، از کلید پاور و کنترل صدا بهره می برد، روی پنل سمت چپ چیزی دیده نمی گردد و روی پنل پایینی هم فقط پورت USB-C، میکروفون و USB را شاهد هستیم. سامسونگ گویا می خواهد در سال آینده، جک 3.5 میلی متری را از گوشی های میان رده هم حذف کند و رندرهای بالا هم نشان می دهند گلکسی A73 5G بدون این جک محبوب راهی بازار می گردد. با حذف این جک از قسمت پایینی فریم اما فضا برای تعبیه شیار سیم کارت هم فراهم شد؛ در نتیجه شاهد حضور آن در بخش پایینی گوشی هستیم.

گلکسی A73 5G مطابق آنچه تا به امروز شنیده ایم احتمالا از پردازنده اسنپدراگون 750G به عنوان قلب تپنده بهره می برد اما بعید به نظر می رسد با وجود تراشه های خوب و قدرتمندی نظیر اسنپدراگون 778G و 780G، شاهد حضور اسنپدراگون 750G در این گوشی باشیم که در حال حاضر در گلکسی A52 5G به کار گرفته شده است. در واقع اگر گلکسی A73 5G هم به این تراشه مجهز گردد، قطعا ارزش خرید خود را از دست خواهد داد چرا که در آن موقع گوشی های فوق العاده قدرتمندتر و مجذوب کننده تری با پردازنده بهتر و باکیفیت تر راهی بازار می شوند. بنابراین به شخصه خیلی با این چیزها موافق نیستم.

نمایشگری که سامسونگ برای گلکسی تازه خود در نظر خواهد گرفت به احتمال بسیار فراوان مثل دو نسل قبل، 6.7 اینچی و با وضوح +FHD و از نوع سوپر امولد خواهد بود. حسگر اثرانگشت هم قطعا در زیر این نمایشگر تعبیه خواهد شد تا بدین ترتیب تفاوت خاصی را در این بخش به نسبت سری های قبل شاهد نباشیم. علاوه بر این ها رفرش ریت گلکسی A73 5G هم احتمالا بین 90 تا 120 هرتز متغیر خواهد بود که این نمونه می تواند در مصرف انرژی تأثیر منفی بگذارد. نکته جالب اینجاست که سامسونگ انگار می خواهد برای این گوشی، از نمایشگری ساخت شرکت چینی استفاده کند. بنابراین نباید انتظار داشته باشیم فناوری های پیشرفته ای در آن به کار گرفته گردد.

طبق اطلاعاتی که وب سایت منبع منتشر نموده است، گلکسی A73 5G بدنه ای پلاستیکی خواهد داشت اما از استاندارد ضد آب IP67 بهره می برد و این یعنی گوشی می تواند در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاومت بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد. شرکت کره ای برای مدل سال جاری هم دقیقا از همین استاندارد استفاده کرد که برای یک میان رده، کافی به نظر می رسد. گلکسی A73 5G بعلاوه در زمینه عکاسی یک گوشی بسیار قدر به حساب خواهد آمد چرا که دوربین اصلی آن سنسوری به بزرگی 108 مگاپیکسل خواهد داشت. اما اینکه دوربین های دیگر دقیقا چه کاربردی خواهند داشت معین نیست. هرچند با در نظر گرفتن گلکسی A72 می توان حدس زد که دو دوربین دیگر از نوع تله فوتو و فوق عریض خواهند بود.

نکته جالبی که در این زمینه وجود دارد این است که اسنپدراگون 750G نمی تواند از پس پردازش های سنگین دوربین 108 مگاپیکسلی بربیاید. این تصمیم را یک بار شیائومی با می نوت 10 گرفت و این گوشی را با تراشه اسنپدراگون 730G و دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی راهی بازار کرد. در نتیجه این موضوع شاهد تصاویر بسیار باکیفیتی از این گوشی بودیم اما پردازش هر تصویر مدت زمان نسبتا زیادی را در مقایسه با شرایط عادی می طلبید. بنابراین یکی دیگر از دلایلی که باعث می گردد فکر کنیم اسنپدراگون 750G پردازنده این گوشی نخواهد بود، دوربین قدرتمندی است که در آن به کار گرفته خواهد شد.

کهکشانی تازه سامسونگ به احتمال بسیار فراوان از اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4 به عنوان سیستم عامل و رابط پیش فرض خود بهره می برد و به مدت سه سال هم آپدیت های نرم افزاری سامسونگ را دریافت خواهد نمود. این یعنی گلکسی A73 5G اگر سیاست شرکت کره ای تغییری نکند، با دریافت اندروید 15 به کار خود سرانجام خواهد داد. در نهایت می رسیم به منبع تغذیه که به نظر می رسد باتری که برای این گوشی در نظر گرفته خواهد شد 5000 میلی آمپر ساعتی است که کاربر می تواند با شارژر سریع 25 واتی آن را شارژ کند. شارژر هم به احتمال بسیار فراوان درون جعبه وجود خواهد داشت اما دیگر خبری از هندزفری نخواهد بود.

سامسونگ گلکسی A72 را در ماه مارس رونمایی و راهی بازار کرد اما بعید به نظر می رسد در همین ماه در سال 2022 شاهد رونمایی از گلکسی A73 5G باشیم چرا که با توجه به خبرهای متعددی که پیرامون این محصول وجود دارد، به نظر می رسد شرکت هنوز فراوری انبوه آن را هم شروع ننموده و تا قبل سه ماه دوم سال 2022 هم این کار را نخواهد نمود. بنابراین سه ماه سوم سال 2022 می تواند محتمل ترین زمان برای رونمایی و عرضه گلکسی A73 5G باشد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "رندرهای مفهومی گلکسی A73 5G منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رندرهای مفهومی گلکسی A73 5G منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید