رعایت اصل بی طرفی زمینه ساز مشارکت حداکثری در انتخابات

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، خبرنگاران/گیلان استاندار گیلان گفت: همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات باید به اصل بی طرفی توجه کنند.

رعایت اصل بی طرفی زمینه ساز مشارکت حداکثری در انتخابات

ارسلان زارع عصر امروز در نشست با فرمانداران ضمن قدردانی از تلاش های آنان برای آماده سازی مراکز حوزه های انتخابیه، اظهار کرد: همیشه باید به مولفه های سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت در انتخابات توجه شود.

استاندار گیلان افزود: فرمانداران از همه ظرفیت های مختلف دستگاه های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، ائمه جمعه، رسانه ها و مولفه های تاثیرگذار به منظور امید آفرینی، افزایش سرمایه اجتماعی و مشارکت مردمی بهره ببرند.

وی رعایت بی طرفی را اصل مهم در فرایند برگزاری انتخابات دانست و گفت: رعایت بی طرفی و اجرای مر قانون به افزایش مشارکت در انتخابات نیز یاری می کند و همیشه باید به آن توجه کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه اشرافیت به مباحث قانونی یاری گر شما در اجرای صحیح انتخابات است، شرح داد: انتخابات تجلی مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران و مظهر اراده ملت ایران برای مشارکت در سرنوشت سیاسی خود است.

وی با بیان اینکه داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، می توانند از فردا، 10 آذر تا 16 آذر ماه جاری از ساعت هشت تا 18 برای ثبت نام به مراکز حوزه های انتخابیه در محل فرمانداری ها مراجعه کنند، ادامه داد: داوطلبان برای سهولت ثبت نام و اجتناب از هرگونه معطلی به هنگام مراجعه، مدارک اعلام شده و لازم از قبیل کارت ملی، شناسنامه، عکس و مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن را به همراه داشته باشند.

به گزارش وبلاگ خنده و شادی؛ حدود 2 هزار و 560 شعبه برای اخذ آرای مردم در 16 شهرستان گیلان شامل 11 شهرستان به عنوان مرکز حوزه انتخابیه و پنج شهرستان فرعی پیش بینی شده است.

استان گیلان با 16 شهرستان، دارای 11 حوزه انتخابیه و 13 کرسی کنندگی در خانه ملت است. انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوم اسفندماه امسال برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رعایت اصل بی طرفی زمینه ساز مشارکت حداکثری در انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رعایت اصل بی طرفی زمینه ساز مشارکت حداکثری در انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید