خواسته اتحادیه اروپا، آمریکا و سازمان ملل از رهبران حکومت ملی درباره کمیسیون های انتخاباتی

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، سفیران اتحادیه اروپا، آلمان، آمریکا، انگلیس، ژاپن و نمایندگی سازمان ملل در کابل در بیانیه ای از اشرف غنی رئیس جمهوری و عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان خواسته اند تا به آنها درباره استقلال عمل کمیسیون های انتخاباتی اطمینان دهند.

خواسته اتحادیه اروپا، آمریکا و سازمان ملل از رهبران حکومت ملی درباره کمیسیون های انتخاباتی

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ خنده و شادی، با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان نگرانی ها درباره مهندسی احتمالی انتخابات از سوی رهبران حکومت وحدت ملی افزایش یافته است.

در هفته های اخیر تیم های انتخاباتی سایر نامزدان اشرف غنی را به سوء استفاده از صلاحیت های قانونی، بودجه دولتی و مداخله در امور کاری کمیسیون های انتخاباتی متهم کردند.

سفیران اتحادیه اروپا، آلمان، آمریکا، انگلیس، ژاپن و نمایندگی سازمان ملل در افغانستان در بیانیه ای تحت عنوان گروه حمایت از انتخابات از اشرف غنی و عبدالله خواسته اند تا نقش خودشان را به عنوان نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و مسئولان دولتی متمایز نمایند و درباره اسقلال عمل کمیسیون های انتخاباتی این کشور نیز اطمینان دهند.

آنها از رهبران حکومت وحدت ملی خواستند؛ به قوانین انتخاباتی و توافقنامه ای که امضا کردند متعهد و سازگار باشند و نقش دو نامزد نمونه را برای سایز نامزدان انتخابات ریاست جمهوری این کشور ایفا نمایند.

گروه حمایت از انتخابات در افغانستان اظهار داشت: ادعاهایی را که در پیوند به سوءاستفاده از قدرت در بعضی از ستادهای انتخاباتی مطرح می شوند، جدی می گیرند.

این گروه توضیح داد که چنین اتهاماتی چه واقعیت داشته باشند و یا فقط برای ابراز نگرانی مطرح شوند اما این مسئولیت نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان است که از رقابت سالم و عادلانه در انتخابات به مردم این کشور و شرکای بین المللی افغانستان اطمینان دهند.

این در حالی است که با نزدیک شدن انتخابات و ادامه روند عزل و نصب مقامات ارشد دولتی از سوی اشرف غنی اعتراضات سایر تیم های انتخاباتی را برانگیخته و رئیس جمهوری را به امتیازدهی و مهره چینی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور متهم می نمایند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "خواسته اتحادیه اروپا، آمریکا و سازمان ملل از رهبران حکومت ملی درباره کمیسیون های انتخاباتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواسته اتحادیه اروپا، آمریکا و سازمان ملل از رهبران حکومت ملی درباره کمیسیون های انتخاباتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید