ترامپ تبرئه شدنش را جشن گرفت!

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، ایسنا نوشت: دونالد ترامپ با استناد به گزارش جدیدی از دفتر بازرس کل وزارت امور داخلی آمریکا مدعی شد که او و دولتش از انجام هرگونه اقدام اشتباه در اول ژوئن 2020 در ارتباط با پاکسازی خشونت بار میدان لافایت تبرئه شده اند.

ترامپ تبرئه شدنش را جشن گرفت!

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در واکنش به این گزارش گفت: از بازرس کل وزارت امور داخلی بابت اینکه مرا کلا و کاملا از جریان پاکسازی پارک لافایت تبرئه کرد، تشکر می کنم!

حدود یک سال پیش، ترامپ در زمان ریاست جمهوری خودش برنامه ای برای حضور مقابل کلیسای سنت جان در واشنگتن دی.سی چید و انجیل به دست عکس گرفت و این در شرایطی بود که اندکی پیش از آن، مقام های امنیتی اعتراضاتی که در نزدیکی پارک لافایت در جریان بود و وبلاگ خنده و شادی و معترضان علیه کشته شدن جورج فلوید تجمع نموده بودند، با خشونت پراکنده کردند. در آن موقع، بسیاری دولت ترامپ را به صدور دستور این پاکسازی متهم کردند.

در پیغام ترامپ آمده است: همانطور که قبلا هم گفته ایم و همینطور که امروز در گزارش پر جزئیاتی که به طور حرفه ای نگارش شده آمده است، تصمیم پلیس پارک لافایت برای پاکسازی برای این بود تا یک پیمانکار حصار امنیتی در مقابل شورشی های آنتیفا، معترضان رادیکل جنبش جان سیاه پوستان مهم است و دیگر معترضان خشونت طلب نصب کند.

براساس گزارش بازرس کل وزارت امور داخلی آمریکا، پلیس پارک لافایت ساعاتی پیش از تصمیم ناگهانی ترامپ برای حضور مقابل کلیسای سن جان تصمیم به پاکسازی محوطه از حضور معترضان گرفته بود.

پلیس و گارد ملی آمریکا با استفاده از گاز اشک آور، گلوله پلاستیکی و نارنجک صوتی تظاهرنمایندگانی را به که طور مسالمت آمیز در برابر این پارک مقابل کاخ سفید تجمع نموده بودند، متفرق کردند تا دونالد ترامپ بتواند پس از سخنانش از کلیسای سنت جان که در پی زد و خوردهای شبانه آتش گرفته بود، تماشا نمایند و وبلاگ خنده و شادی از آنها عکس بگیرند.

این اقدام، انتقاد مقام های مذهبی و رهبران حزب دموکرات را در پی داشت.

مارک گرینبلات، بازرس کل وزارت امنیت داخلی آمریکا در بیانیه ای همراه با این گزارش گفت: بدین ترتیب، ما متوجه شدیم که شواهد از ادعایی مبنی بر اینکه پلیس به منظور حضور ترامپ اقدام به پاکسازی محوطه پارک لافایت نموده بود، حمایت نمی کند.

با این حال در گزارش مذکور تاکید شده است که نتیجه گیری فوق، ماموران اجرای قانون را از اتهامات خشونت و وحشی گیری مبرا نمی کند. در این گزازش آمده است: اتهاماتی درباره وقوع حوادث فردی مرتبط با استفاده از قوه قهریه، مثل مواردی که هدف آنالیز های جداگانه نهاده شد و بعلاوه شکایت های در دست آنالیز، موضوع این گزارش نبود.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "ترامپ تبرئه شدنش را جشن گرفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ تبرئه شدنش را جشن گرفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید