تا یکسال آینده بالغ بر 60 هزار خودرو باری ساماندهی می گردد

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، رئیس سازمان مدیریت بار شهرداری شیراز از افزایش ساماندهی خودرو های باری به 12 هزار و 200 دستگاه اطلاع داد و ابراز امیدواری کرد که ظرف یکسال آینده همه خودرو های باری بالغ بر 60 هزار دستگاه، ساماندهی شوند.

تا یکسال آینده بالغ بر 60 هزار خودرو باری ساماندهی می گردد

به گزارش وبلاگ خنده و شادی از شیراز، آرش نعمتی در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل و تجلیل از فعالان این حوزه در شیراز از اجرایی شدن طرح تردد زمانی و مکانی خودرو های ویژه حمل بار (مدیریت تردد) در این کلانشهر اطلاع داد و گفت: یکی از مبانی اصلی برای فصل مشترک حمل و نقل و ترافیک شهر شیراز، تردد خورد های باری است که اگر کنترل نگردد به زیرساخت شهری آسیب می رساند و برای جان و مال مردم هم خطر آفرین می گردد.

او ادامه داد: سیاست و راهبرد های این سازمان به سمتی است که طی یکسال گذشته با همکاری پلیس راهور، تردد ها در سطح شهر کنترل و در حال نظم دهی ترافیکی است؛ سیاست هایی که نقش بدیل در راهنمایی فعالان و دست اندرکاران مدیریت شهری دارد.

رئیس سازمان مدیریت بار شهرداری شیراز به عملکرد یکساله این سازمان هم اشاره و ایجاد سامانه جامع به مدیریت حمل ونقل بار در شیراز را یکی از این اقدامات شاخص برشمرد و گفت: یکی از مشکلاتی که در بحث ساماندهی خودرو ها داشتیم، مراجعه حضوری به این سازمان و صدور پروانه فعالیت و اشتغال آن ها پس از دو ماه بود که با راه اندازی این سامانه در ابتدای سال جاری، بدون مراجعه حضوری ظرف سه ساعت پروانه فعالیت و اشتغال ارائه می گردد.

نعمتی از افزایش ساماندهی خودرو های باری به 12 هزار و 200 دستگاه وافزایش 5 برابری آن طی یکسال گذشته اطلاع داد و گفت: امید است ظرف یکسال آینده همه خودرو های باری بالغ بر 60 هزار دستگاه، ساماندهی شوند.

او بعلاوه ایجاد بارانداز های حاشیه ای از 56 ایستگاه به 164 ایستگاه، ایجاد 4 بار انداز غیرحاشیه ای برای نخستین بار در کشور، احداث بزرگترین توقفگاه و پایانه خودرو های باری کشور و خاورمیانه در شیراز که هم اکنون در مرحله دیوارگذاری است و 113 هکتار وسعت دارد، احداث تعمیرگاه خودرو های باری در سه نقطه که در حال عملیات اجرایی است و احداث مرکز پایش تصویری شهری به وسیله دوربین های شهری که امروز به بهره برداری می رسد را از دیگر اقدامات شاخص سازمان متبوع طی یکسال گذشته گفت.

رئیس سازمان مدیریت بار شهرداری شیراز بعلاوه به احداث مرکز پایش تصویری شهری به وسیله دوربین های شهری که امروز به بهره برداری می رسد اشاره نمود و گفت: همه خودرو هایی که بی نظم و بی هدف در شهر تردد می نمایند و یا کامیون هایی که با بار اصافه در سطح شهر جان مردم را می گیرند، به وسیله این دوربین ها و با حضور پلیس راهور در این مرکز کنترل می شوند.

محمدتقی تذروی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز نیز در این مراسم گفت: رویکرد و هدف ما باید این باشد که به هر شکل مردم را از ماشین های شخصی پیاده و آن ها را به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق کنیم و تمام حرکت ما باید در این جهت باشد.

او افزود: اجرای طرح زوج و فرد در شیراز لازم است و اگر همه دستگاه های اجرایی پای کار باشند، قابل اجرا است و جزو برنامه های آینده ما خواهد بود.

نایب رئیس شورای شهر شیراز گفت: ایجاد جهت های معین برای تاکسی و اتوبوس برای رفاه حال رانندگان و افزایش عایدی آن ها نیز از برنامه های آینده ما است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تا یکسال آینده بالغ بر 60 هزار خودرو باری ساماندهی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا یکسال آینده بالغ بر 60 هزار خودرو باری ساماندهی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید