بومی سازی تجهیزات مترو

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، خبرنگاران آنلاین:مدیر پروژه تجهیزات خط 7 متروی تهران از بومی سازی بعضی از تجهیزات ایستگاه های مترو اعم از آسانسور، پله برقی و سیستم تهویه هوا اطلاع داد.

بومی سازی تجهیزات مترو

مژده شعاعی در گفت وگو با شهرنوشت، در خصوص تأمین و نصب تجهیزات ایستگاه های مترو، بیان نمود: درحال حاضر در ایستگاه های درحال بهره برداری، تجهیزات به طور کامل نصب شده اند و تأمین و نصب تجهیزات برای ایستگاه هایی که در آینده مورد بهره برداری قرار می گیرند متناسب با برنامه زمان بندی انجام می گردد.

او در خصوص وضعیت مناسب سازی ایستگاه ها برای افراد معلول و کم توان، گفت: نصب آسانسور، پله برقی و تنظیم ارتفاع واگن با سکوی ایستگاه از جمله اقداماتی است که بر عهده ما قرار گرفته است. در سال های گذشته آسانسور از کشورهای دیگر وارد می شد و شرکت مترو هزینه بسیاری در قبال این واردات پرداخت می کرد به همین علت این مورد در اولویت آخر برای تأمین تجهیزات قرار داشت. از این رو، برنامه ریزی شد تا برای تأمین این وسیله تجهیزاتی، فراوری آن داخلی گردد.

مدیر پروژه تجهیزات خط 7 متروی تهران با اعلام این که در اقدامی جدید، با توجه به تحریم ها مدیریت شهری برای تأمین تجهیزات مترو به سمت فراوری داخلی حرکت نموده است، گفت: در دو ماه گذشته کارگروه تخصصی ساخت داخل با حضور افراد صاحب نظر تشکیل شده است. از کارخانه هایی که ظرفیت فراوری داشتند بازدید شده تا براساس روندهای مشخص شده فراوری تجهیزات را انجام دهند. بعد از فرآیند تأمین تجهیزات، نصب وسایل متناسب با برنامه زمان بندی شروع خواهد شد. اولین اقدام این کارگروه آنالیز سطح تکنولوژی تجهیزات و مالی بودن تجهیزات بود. بعضی از قطعات می توانند ساخت داخل باشند، اما از لحاظ مالی راه اندازی یک خط فراوری جداگانه به صرفه نباشد. همچنین بعضی از تجهیزات نیز در سطح تکنولوژی فراوری داخل نیستند. بعد از این مرحله مشخص شد که در هر بسته تجهیزاتی چه تعداد کارخانه توانایی فراوری داخل دارند.

او در خصوص روند مشخص شده برای فراوری داخلی، بیان نمود: ابتدا یک نمونه داخلی ساخته و به تدریج برنامه برون سپاری توسط کارخانه ارائه می گردد. در کنار این فرآیند مشخص خواهد شد که فراوری باید تحت لیسانس یا مهندسی معکوس باشد و همچنین چه درصدی از آن وسیله موردنظر امکان فراوری داخلی دارد.

شعاعی با بیان این که اگر این روند ادامه دار باشد دیگر برای تأمین آسانسور مسئله ای وجود نخواهد داشت، بیان کرد: درحال حاضر 2 ایستگاه از خط 7 دارای آسانسور هستند. همچنین در فاز بعدی ضمن شروع فرآیند فراوری داخل، اتفاقات خوبی برای نصب آسانسور در ایستگاه های مترو در نیمه دوم سال رخ می دهد.

مدیر پروژه تجهیزات خط 7 متروی تهران توضیح داد: درحال حاضر گزارش فرآیند فراوری از کارخانه ها دریافت شده و سه بسته (آسانسور، پله برقی و سیستم تهویه هوا) ساخت داخل خواهند بود.

به گفته مشاور کارفرما در خط 7 متروی تهران در هفته دوم مردادماه، مناقصه ساخت پله برقی و آسانسورها با کارخانه های داخل کشور برگزار گردید.

منبع: همشهری آنلاین

به "بومی سازی تجهیزات مترو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی تجهیزات مترو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید