به نظر مهمانداران هواپیما ها بدترین مسافران چه کسانی هستند؟
به گزارش وبلاگ خنده و شادی، مهمان دار های هواپیما چه نظری درباره مسافران قسمت های مختلف دارند
اگر زمان کافی صرف صحبت با مهمانداران هواپیما ها کنید متوجه می شوید که از دید آن ها همه مسافرین افراد ناخوشایندی هستند. مثل خدمتکارهای هتل، فروشنده ها یا هر شغل دیگری که با تعداد زیادی مشتری سر و کار دارد، رفتار های ناپسند عده کمی از افراد به عنوان رفتار غالب افراد در نظر گرفته می گردد و در نهایت تنها چیزی که برای تعریف باقی می ماند داستان های مربوط به افراد بی شرم، سوال های احمقانه و درخواست های عجیب و غریب است.
اما مسافرین هواپیما ها طبقه بندی های مختلفی دارند: قسمت مالی، مسافرین فرست کلاس، و به لطف سیاست ایرلاین ها برای اینکه تا جای ممکن جیب مسافرین را خالی نمایند، کسانی که در قسمت مالی میانه یا هر نام دیگری که معنی جایگاه راحت و بزرگ با فضای زیاد را بدهد می نشینند.
این طیف گوناگون مسافرین باعث به وجود آمدن این سوال می گردد، آیا مسافرین بسته به اینکه در کدام قسمت هواپیما نشسته اند رفتار متفاوتی دارند؟ آیا مسافرین فرست کلاس پرواز واقعا همان طور که مردم تصور می نمایند افراد خاصی هستند یا افرادی معمولی با رفتار خیلی رسمی و پرافاده هستند که عملا وجودشان غیر قابل تحمل می گردد؟ و چه کسی از همه بد تر است؟ ما با چند مهمان دار پرواز تبادل نظر کردیم و جواب ها کاملا واضح و روشن بودند.
به طرز غافل گیر نماینده ای مسافرین فرست کلاس پرواز افراد بد خلقی نیستند
هر وقت با عده ای ثروتمند روبرو می شوید که منتظر سرویس دهی هستند، چیزی که می خواهند یک غذای عجیب و غریب یا خوراکی های مخصوص از کشور فرانسه است، این طور نیست؟ ظاهرا این طور نیست.
به گفته مهمانداران، مسافرین فرست کلاس اغلب افراد با شخصیت و محترمی هستند. البته وقتی در میان عده زیادی افراد بی ادب قرار نگرفته باشند انتظار می رود که همین طور هم باشند. و البته مسافرین بسیار کم توقعی هم هستند.
یکی از مهمانداران پرواز گفت:
من عاشق کار در قسمت فرست کلاس هستم چون علیرغم تصور مردم آنها اصلا پر افاده نیستند. آن ها مسافرین با تجربه ای هستند در نتیجه احتیاجی نیست نگران این باشم که کمربند شان را بسته اند یا بد موقع از جایگاه شان بلند نشوند.
البته ممکن است به اشخاص متکبری بر بخورید که برای مثال دستمال توالت را روی زمین می اندازند و به جای این که آن را بردارند شما را صدا می نمایند و می گویند دستمال توالت روی زمین افتاده و شما باید آن را بردارید. یا کسانی که با این که می بینند مهمان دار در حال تعارف نوشیدنی به مسافرین است کت شان را به او می دهند. این جور مسافرین کمیاب هستند. اما اگر از آن ها بگذریم بقیه مسافرین فرست کلاس مسافرین بدی نیستند.
البته به جز مشتریان ارتقا یافته. به گفته مهمان دارها، افراد کمی هستند که وقتی جزو فهرست مشتریان ارتقا یافته قرار می گیرند رفتاری مشابه فرست کلاس ها دارند.
همواره یک مشتری ارتقا یافته وجود دارد که فرست کلاس را با جشن عروسی اشتباه گرفته. مشتریان ارتقا یافته حس می نمایند از بقیه برتر هستند و اگر در قسمت بیزینس پرواز باشند که اوضاع بد تر هم می گردد.
مسافرین قسمت مالی از همه چیز ایراد می گیرند اما بدترین مسافرین نیستند
احتمالا چون بیشتر مسافرین پرواز ها از قسمت مالی پرواز استفاده می نمایند شما فکر می کنید که بد ترین مسافرین جزو همین گروه هستند. نبود غذا و فضای کافی برای پاها برای اینکه افراد غیرقابل تحمل بشوند کافی است، نه؟
این موضوع را بیشتر آنالیز می کنیم.
یکی از مهمانداران پرواز های داخلی می گوید:
مسافرین قسمت مالی از همه چیز ایراد می گیرند؛ میزان جایگاه، غذا، نبود غذا. و همواره وقتی می گویید که همه سرجایشان بنشینند از جای خود بلند می شوند.
یکی دیگر از مهمانداران می گوید:
اگر فقط یاد می گرفتند قبل از سوار شدن به دستشویی بروند، یک نوشیدنی سفارش بدهند و بفهمند که اگر بادام زمینی، چوب شور یا شیرینی می خواهند باید به من بگویند زندگی من خیلی شیرین تر می شد.
و حالا که برخی از ایر لاین ها به مشتریان با تعداد سفر بالا در قسمت مالی غذا و نوشیدنی مجانی می دهند نارضایتی های جدیدی بوجود آمده است.
وقتی آن ها را نمی شناسیم فوق العاده بی ملاحظه می شوند. شرکت به ما یک فهرست از آن ها می دهد اما وقتی باید به 150 نفر سرویس دهی کنیم که فقط سه نفر از آن ها جزو فهرست هستند، برخی وقت ها متوجه حضورشان نمی شویم.
بدترین مسافرین در قسمت مالی میانه هستند
بله، برنده مسابقه بدترین مسافر با اختلاف بسیار زیاد از نفر دوم کسانی هستند که در قسمت مالی میانه پرواز قرار دارند.
یکی از مهمان دارها می گوید:
آن ها واقعا تازه به دوران رسیده هستند.
یکی دیگر می گوید:
بدترینِ بدترین ها! مدام درحال سفارش دادن چیز های مختلف هستند و باید در تمام طول پرواز بدون توقف دستوراتشان را اجرا کنیم، و توقعاتشان از مجموع توقعات فرست کلاس با قسمت مالی پرواز بیشتر است!
ما درباره علت اینکه چرا مسافرین این قسمت چنین رفتاری دارند فکر کردیم و به نتایجی هم رسیدیم. اول این که خیلی از آن ها از اینکه نتوانسته اند هزینه فرست کلاس را بپردازند ناراحت اند اما همچنان احتیاج دارند که خودشان را برتر از مسافرین قسمت مالی ببینند. در نتیجه از خجالت مهمان دار های پرواز در می آیند. علت دوم این است که مثل مسافرین ارتقا یافته فرست کلاس، آن ها هم می خواهند از تمام امکانات سفر از جمله نوشیدنی ها و خوراکی های رایگان استفاده نمایند و در نتیجه تا هوس خوردن شیرینی می نمایند دکمه احضار مهمان دار را فشار می دهند.
یکی از مهمانداران با تجربه می گوید:
رفتار متکبرانه شان واقعا عجیب است و هیچ وقت یاد نمی گیرند که مودبانه رفتار نمایند.
منبع: کجارو / thrillist.com