بسته پیشنهادی وزارت صنعت برای تحقق شعار سال1400

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر آمادگی این وزارتخانه در تعامل با سایر دستگاه ها برای رونق فراوری، بسته پیشنهادی وزارت صنعت به این منظور را در رونق فراوری اثرگذار توصیف کرد که در آن مشوق های مناسب برای توسعه و حمایت از فراوری در نظر گرفته شده است.

بسته پیشنهادی وزارت صنعت برای تحقق شعار سال1400

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا رزم حسینی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران در اسلامشهر با حضور معاون اول رییس جمهوری، با تاکید بر اهمیت حوزه فراوری، به اقدام ها و برنامه های وزارت صنعت درخصوص حمایت و مانع زدایی از بخش فراوری اشاره نمود.

وی به بسته پیشنهادی وزارت صنعت در راستای تحقق شعار سال اشاره نمود و اضافه نمود: وزارت صنعت مشوق های بسیار خوبی را به ویژه برای طرح های که در کوتاه مدت به بهره داری می رسند در نظر گرفته است.

رزم حسینی ادامه داد: همچنین در حوزه مانع زدایی، موضوعاتی که مربوط به بعضی دستگاه های دیگر است را نیز مطرح کردیم و در صورت تصویب در ستاد مالی دولت، می تواند در حوزه فراوری گشایش ایجاد کند.

بسته اجرایی پشتیبانی و مانع زدایی از فراوری، در سه ضلع وزارت صنعت، معدن و تجارت، دستگاه های همکار و مرتبط با فراوری و بخش ارکان حاکمیت در دو بخش پشتیبانی و مانع زدایی برنامه تدوین می گردد.

در بخش نخست که مرتبط با داخل وزارت صنعت، معدن و تجارت است در چهار بخش تفویض اختیارات وزارت خانه به استان ها و تشکل های خصوصی، حذف گلوگاه های داخلی، اصلاح رویه ها و حذف و اصلاح بعضی از بخشنامه ها و آیین نامه هاست.

رزم حسینی در ادامه بیان داشت: یکی از مهم ترین مطالبات استان تهران، مربوط به واحدهای صنعتی واقع در شعاع 120 کیلومتری بود؛ در این خصوص کارشناسان وزارت صنعت جلسات متعددی را با کارشناسان سازمان محیط زیست برگزار کردند و به توافق های خوب و ارزشمندی دست یافتند که در صورت تایید و تصویب در هیات دولت قابلیت اجرایی شدن را دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر توسعه واحدهای فراوریی و صنعتی همراه با رعایت مسائل زیست محیطی و ضرورت حفظ آن، اعلام کرد: در صورتی که از طرف استاندار و فرمانداران، زمین مناسب برای ایجاد واحدهای فراوریی تامین و در اختیار ما قرار داده گردد، وزارت صنعت آمادگی لازم برای ساخت شهرک های صنعتی را دارد.

وی از آمادگی ستاد ملی تسهیل و برطرف موانع فراوری برای تعامل با استانداری در راستای برطرف مسائل واحدهای صنعتی اطلاع داد و گفت: اختیاراتی در این زمینه به استانداری ها داده شده است، اما در کنار آن و در صورت احتیاج، ستاد تسهیل آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و نشست با مسوولان استانداری، تصمیمات لازم برای برطرف مسائل واحدهای صنعتی را به تصویب برساند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بسته پیشنهادی وزارت صنعت برای تحقق شعار سال1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته پیشنهادی وزارت صنعت برای تحقق شعار سال1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید