برداشت 2 برابری بانک شهر از حساب مشتریان ، اقدام بانک شهر تخلف است؟

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، شب گذشته مشتریان بانک شهر یکباره با پیامکی روبرو شدند که طی آن اعلام شده بود مبلغ 30 هزار تومان از حساب آنان کسر شده است. در متن پیامک علت کسر این مبلغ ذکر نشده بود اما مشتریان این احتمال را دادند که این هزینه مربوط به آبونمان سالانه سرویس پیامکی بوده است.

برداشت 2 برابری بانک شهر از حساب مشتریان ، اقدام بانک شهر تخلف است؟

ارسال پیغامک از سوی بانک ها برای مشتریان به منظور اعلام شرایط بانکی کارت های آنان از چند سال گذشته با دریافت کارمزد همراه بوده. این کارمزد در مقطعی سالانه 10 و در مقطعی دیگری 12 هزار تومان بوده، در سال 99 نیز با توافق اجرا شده بین بانک ها این مبلغ به 15 هزار تومان افزایش یافت. با این حساب به نظر می رسد بانک شهر مبلغی دو برابر سقف قانونی مصوب را یکباره و بدون اطلاع رسانی و کسب اجازه از مشتریان بانکی کسر نموده است.

همین هم موجب سیل نارضایتی مشتریان شده. در ادامه تعدادی از واکنش های مشتریان شهر را به این برداشت از حساب می خوانید:

چرا بدون اطلاع پول برداشت کردید؟ به شعبه به پشتیبانی به شعبه مرکزی زنگ زدم میگن اطلاع دادیم. والله دروغه .اگه اطلاع دادید پس چرا مبلغ رو ارسال نکردید؟ که من هم قبول نکنم وحسابمو جمع کنم .

من فقط برای سود سهام عدالت شماره حساب بانک شهر دادم. درطول 1 سال، حداکثر 1 یا 2 پیغام از بانک شهر میاد. اون وقت 30 هزار تومان کم کردند…

چه خبره یکدفعه صد در صد اضافه شد. حق وحقوق ما را می خواهند بدهند یک در صد می برند بالا نوبت که به خودشان میرسد صد در صد. اقلا قبلش بگین ببینید صاحب کارت قبول میکند یا نه .خدا خیرتان بده

بدون رضایت مشتری از حساب کسرکردن؟

اسفند ماه ازحساب من ده هزار تومان برای پیغامک برداشته بودند الآن هم سی هزار تومان برداشتن این تخلف آشکار و عیان است

درست نیست بدون اجازه بردارن. الان 30 تومان از حساب برداشتن که چی . مگه در طول سال چندتا پیغامک واسمون میاد که این همه هزینه بشه

تخلف است!

علیرضا قیطاسی، دبیر کل شورای هماهنگی بانک های دولتی و نیمه دولتی، در پاسخ به این سوال وبلاگ خنده و شادی که آیا نرخ جدیدی برای آبونمان سالانه مصوب شده؟ می گوید: انتها سال 98 آخرین نرخ مصوب و بر اساس آن سقف آبونمان 15 هزار تومان اعلام شد که بانک ها می توانند آن را در یک یا دو نوبت (یک بار شش ماه اول یک بار شش ماه دوم) برداشت نمایند. البته 15 هزار تومان سقف آن بود. بعضی بانک ها 10، 12 هزار تومان و حتی بانک ملی 6 هزار تومان برای این سرویس دریافت کرد.

او می افزاید: افزایش قیمت تعرفه این کارمزد حتی مطرح هم نشده و فعلا در دستور کار هم نیست. ضمن اینکه ضروری است بانک حتما از مشتریان جویا گردد که تمایل به پرداخت هزینه آبمون سالانه دارند یا نه. در واقع پیش از کسر از حساب باید طی پیغامکی از صاحب حساب اجازه گرفته گردد.

قیطاسی تاکید می نماید: تعرفه معین و گذر از آن تخلف است. من در تبادل نظر با کانون بانک های خصوصی ماجرای برداشت 30 هزار تومانی را حتما پیگیر می شوم.

انتقاد مشتریان به جا است

محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک های خصوصی نیز در این باره به وبلاگ خنده و شادی می گوید: آخرین نرخی که مصوب کردیم 15 هزار تومان بوده و پس از آن نرخ جدیدی مشخص نشده است پس این انتقاد که چرا بانک شهر 30 هزار تومان دریافت نموده است، به جا است.

جمشیدی ادامه می دهد: البته با توجه به این که با افزایش هزینه های مخابرات خرج این بخش برای بانک ها بالاتر رفته است، تصمیم داشتیم جلسه ای برگزار کنیم و بر سر مبلغ جدیدی به نتیجه برسیم اما این جلسه هنوز تشکیل نشده و نرخ جدیدی هم مصوب نکردیم بنابراین کانون بانک های خصوصی این مسئله را از بانک شهر پیگیری می نماید.

دبیر کانون بانک های خصوصی عنوان می نماید که پس از دریافت خبر نارضایتی مردم از مبلغ کسر شده فورا با روابط عمومی بانک شهر هماهنگی اجرا شده و قرار شده طی پیغامکی به مشتریان اعلام گردد که پرداخت این هزینه و استفاده از سرویس هزینه پیغامکی اجباری نیست و می توانند با لغو این سیستم 30 هزار تومان کسر شده از حسابشان را باز پس بگیرند.

منبع: تجارت نیوز

به "برداشت 2 برابری بانک شهر از حساب مشتریان ، اقدام بانک شهر تخلف است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت 2 برابری بانک شهر از حساب مشتریان ، اقدام بانک شهر تخلف است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید