بانداژ نانویی شرایط زخم بیمار را از راه دور رصد می نماید ، از درمان افسرگی تا شناسایی دقیق ویروس کرونا

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

بانداژ نانویی شرایط زخم بیمار را از راه دور رصد می نماید ، از درمان افسرگی تا شناسایی دقیق ویروس کرونا

به گزارش خبرنگار فناوری وبلاگ خنده و شادی، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

بانداژ نانویی شرایط زخم بیمار را از راه دور رصد می نماید

یک استارت آپ فرانسوی باند زخمی ساخته که می تواند به پزشکان یاری کند تا از راه دور شرایط زخم بیمار را رصد نمایند. این باند که حاوی گرافن است برای کنترل زخم هایی نظیر زخم های مزمن بسیار مفید بوده و همچنین به دلیل خواص آنتی باکتریالی گرافن، به بهبود سریع تر زخم نیز یاری می نمایند.

مهلت ثبت نام در 2 چالش نوآوری فناوری نانو تمدید شد

بنابر اعلام دبیرخانه چالش های نوآوری و فناوری نانو، مهلت ثبت نام در چالش های نوآوری نانو با عناوین افزایش مقاومت برشی لایه های پلیمری در دستکش ایمنی و بالا بردن مقاومت لایه پلیمری در مقابل حرارت در دستکش های ایمنی و محافظ تا تاریخ 15 اردیبهشت ماه تمدید شد.

دانش بنیان های اردبیل برای اولین بار ربات پرستار ساختند

حبیب ابراهیم پور رییس پارک علم و فناوری اردبیل از طراحی و ساخت ربات جایگزین پرستار برای اولین بار در خاورمیانه توسط یک شرکت دانش بنیان در این پارک اطلاع داد و گفت: این ربات از قابلیت هایی نظیر اتصال به اینترنت وایرلس، میکروفون و بلندگو، فرمان پذیری به وسیله کامپیوتر و موبایل، تب سنج لیزری، حمل دارو و غذا و ارتباط صوتی و تصویری آنلاین برخوردار است.

برنج طلایی به حل بحران کمبود ویتامین A یاری می نماید

نتایج پژوهشی که اخیراً توسط محققان انجام شد توانمندی برنج طلایی در یاری به حل بحران کمبود ویتامین A را تائید کرد. این محققان با استفاده از فناوری ویرایش ژن کریسپر پیروز به فراوری برنج طلایی با مقادیر بالای بتاکاروتن شده اند. رویکرد آن ها راهبردی موثری در بهبود مهندسی ژنتیک برنج و سایر محصولات زراعی ارائه می دهد.

دانشمندان با نانوذرات مغناطیسی افسردگی را درمان می نمایند

معمولا اختلالات سلامت روانی از جمله افسردگی و اختلال استرس پس از یک واقعه بد با سطح غیرطبیعی هورمون های استرس زایی مثل آدرنالین و کورتیزول همراه است. از این رو، مهندسان موسسه فناوری ماساچوست یا MIT ذرات نانومواد مغناطیسی را ساخته اند که می تواند غده فوق کلیوی را برای فراوری بیشتر این هورمون های استرس زا تحریک کند تا مانع افسردگی یا از بین رفتن سلامت روانی افراد گردد.

شروع ارائه تسهیلات صندوق نوآوری به کسب و کار های کرونازده

علی وحدت رییس صندوق نوآوری در خصوص جزئیات تسهیلات حمایتی این صندوق از کسب و کار های زیان دیده بر اثر شیوع ویروس کووید-19 گفت: این تسهیلات تا سقف 500 میلیون تومان برای کسب و کار های کوچک و متوسط با نرخ 9 درصد در اختیار شرکت ها قرار می گیرد. این تسهیلات با پایش شرایط فعالیت و اشتغال شرکت ها طی 6 ماه پرداخت خواهد شد. بعد از آن 6 ماه جهت بازیابی توان شرکت ها تنفس داده می گردد و تسهیلات طی یک سال بعد به صورت اقساطی بازپرداخت خواهد شد. شرکت های دانش بنیان و شتابدهنده ها برای دریافت تسهیلات به سامانه غزال مراجعه نمایند.

پویش کرونا پلاس از ایده های نوآورانه استارت آپ ها حمایت می نماید

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه کار های فناورانه و ایده های نوآورانه استارت آپ ها علیه بیماری کرونا حمایت ویژه ای می نماید. در این طرح قرار است خدمات مورد نظر توسط صندوق های تامین اقتصادی و جسورانه، شتاب دهنده ها مراکز نوآوری مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و شرکت های ارائه دهنده خدمات به استارتاپ ها ارائه گردد.

شناسایی دقیق ویروس کرونا با رزونانس پلاسمون سطحی ممکن شد

با ارائه مقاله ای از سوی پژوهشگران در نشریه ACS Nano یک روش بالقوه و دقیق تر برای شناسایی ویروس کووید 19 با استفاده از سنجش گرمانوری پلاسمونیک ارائه شد. این گروه تحقیقاتی، پیمایشگری از جنس DNA ساختند که می تواند توالی ویژه RNA ویروس کووید 19 را شناسایی نموده و آن را به نانوذرات طلا متصل کند. زمانی که بخشی از ژنوم ویروس به این سیستم وارد گردد، RNA ویروس به مکمل خود روی پیمایشگر DNA متصل می گردد.

خرید تجهیزات آزمایشگاهی با یارانه حمایتی تسهیل شد

شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری از سال گذشته یارانه خرید تجهیزات آزمایشگاهی از نمایشگاه را بیشتر کرد. در این طرح مقرر شده است که یارانه مراکز دولتی عضو شبکه که جزو رتبه های یک تا صد در امسال بوده اند، مشمول افزایش 15 درصدی یارانه می شوند. همچنین مراکز دولتی عضو شبکه که در رتبه بالاتر از صد قرار گرفته اند، برای خرید همه تجهیزات سطح یک و دو عرضه شده، از 10 درصد یارانه بیشتر بهره مند می شوند و مراکز خصوصی عضو شبکه هم که در صد رتبه اول شبکه آزمایشگاهی در امسال قرار دارند،20 درصد یارانه بیشتر تا سقف 600 میلیون ریال دریافت می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بانداژ نانویی شرایط زخم بیمار را از راه دور رصد می نماید ، از درمان افسرگی تا شناسایی دقیق ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانداژ نانویی شرایط زخم بیمار را از راه دور رصد می نماید ، از درمان افسرگی تا شناسایی دقیق ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید