بازار داغ گروه های گردشگری غیرمجاز در فضای مجازی

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد با تاکید بر ضرورت حصول اطمینان از مجوز برگزارکنندگان تور از سوی متقاضیان، گفت: جذب مسافر از جانب بعضی از گروه های گردشگری غیرمجاز در فضای مجازی بر خلاف مقررات است.

بازار داغ گروه های گردشگری غیرمجاز در فضای مجازی

به گزارش وبلاگ خنده و شادی - هما خورشیدی با اشاره به ضرورت مراجعه به دفاتر خدمات مسافرتی مجاز به منظور سفرهای تابستانی و استفاده از تورهای گردشگری، اظهار کرد: با توجه به اینکه در ایام تابستان هموطنان بعضی مقاصد را برای سفرهای خود انتخاب می نمایند، بهتر است برای استفاده بهینه از اوقات فراغت و حداکثر بهره بردن از زمان سفر، سعی نمایند از خدمات تورهای گردشگری که توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری عرضه می گردد، استفاده نمایند.

وی با اشاره به اینکه سفر با تورهای گروهی دارای برنامه ریزی، امکان بازدید از جاذبه های گردشگری و صرفه جویی در زمان را فراهم می نماید، توضیح داد: علاوه بر این، مزایای دیگری مانند صرفه جویی در هزینه های خانواده ها با بهره مندی از این چنین سفرهایی فراهم می گردد چرا که تمامی خدمات در قالب یک بسته سفر عرضه خواهد شد.

خورشیدی ضمن درخواست حصول اطمینان از مجوز برگزارنماینده تور، متذکر شد: بعضی گروه های گردشگری غیرمجاز در فضای مجازی مبادرت به جذب مسافر می نمایند که این امر برخلاف مقررات است.

وی به همین دلیل به ضرورت استفاده از خدمات دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری تاکید نمود و گفت: از آنجایی که این دفاتر دارای مجوز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند، خدمات مطمئنی را ارائه می دهند و گردشگران ضروری است که از جانب آن ها خدمات سفر خود را دریافت نمایند.

وی اظهار داشت: البته ضرورت این امر مختص سفرهای خارجی نیست بلکه گردشگران باید نسبت به سفر با کاروان های غیرمجاز خصوصاً کاروان هایی که در قالب سفرهای زیارتی در گوشه و کنار شهرها مشغول فعالیت هستند، پرهیز نمایند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان در خاتمه ضمن اشاره به این مطلب که تمام دفاتر خدمات مسافرتی مجاز، جهت ارائه هر گونه خدمات گردشگری اعم از تور، رزرو هتل و اخذ ویزا موظف به عقد قرارداد با مسافران هستند، گفت: گردشگران برای حفظ امنیت خانواده خود از اقامت در واحدهای اقامتی که در قالب خانه های مسافر فاقد مجوز عرضه می گردد، خودداری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بازار داغ گروه های گردشگری غیرمجاز در فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار داغ گروه های گردشگری غیرمجاز در فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید