اپل می گوید لرزش موتورسیکلت ممکن است کیفیت دوربین آیفون را کم کند

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، اپل در صفحه پشتیبانی وب سایت رسمی خود به نکته جالبی در رابطه با گوشی های آیفون اشاره نمود و آن هم این بود که لرزش با شدت زیاد مثل لرزش حین راندن موتور سیکلت می تواند باعث کاهش کیفیت دوربین آن ها گردد.

اپل می گوید لرزش موتورسیکلت ممکن است کیفیت دوربین آیفون را کم کند

گوشی های آیفون از لحاظ کیفیت ساختاری یکی از برترین محصولاتی هستند که کاربران می توانند به اسم پرچم دار خریداری نمایند. شکی نیست اپل هر سال کیفیت ساخت این گوشی ها را به نسبت سال گذشته افزایش می دهد؛ مثلا اینکه آیفون ها بیشترین مقاومت را در مقابل نفوذ آب دارند (طبق اطلاعات منتشر شده در بخش مشخصات فنی)، بدنه ای از جنس فولاد ضد زنگ دارند تا در برابر ضربه بسیار مقاوم باشند و بسیاری موارد دیگر که آن ها را به یک گوشی مطمئن تبدیل نموده است.

اما اینطور که به نظر می رسد، دوربین گوشی های آیفون اندکی حساس است و این حساسیت هم وقتی گوشی را در معرض لرزش قرار دهید بیشتر خود را نشان می دهد. طبق شرحاتی که خود اپل منتشر نموده است، ظاهرا اگر گوشی آیفون خود را در معرض لرزش های شدید مثل لرزشی که حین رانندگی با موتور سیکلت بوجود می آید قرار دهید کیفیت دوربین آن کاهش پیدا می نماید. در نتیجه توصیه می نماید اصلا هنگام رانندگی با موتور سیکلت، آیفون را در شرایطی قرار ندهید که لرزش به آن صدمه بزند.

شرح فنی اپل را پیرامون علت بوجود آمدن مشکل در دوربین آیفون به خاطر قرار گرفتن در معرض لرزش های شدید می توانید در زیر بخوانید:

طبق گفته های وب سایت MacRumors که اولین بار این اعلامیه را در وب سایت اپل خواند، از زمانی که اپل آیفون 6s و 6s پلاس را رونمایی کرد تا به امروز، تمام گوشی های آیفون به نوعی از لرزشگیر اپتیکال و فوکوس اتوماتیک حلقه بسته بهره می برند. هر دوی این قابلیت ها در برابر تداخلات مغناطیسی که به خاطر بعضی از لوازم جانبی های اپل بوجود می آید هم مقاومت خاصی ندارند و اپل هم این موضوع را اوایل سال جاری گوشزد و توصیه کرد تا لوازم جانبی با شرایط خاص را از گوشی دور نمایند.

علاوه بر این موارد، اپل در پست تازه خود گفت که اگر قصد دارید حین راندن اسکوتر یا موتور سیکلت گوشی آیفون را با خود به همراه داشته باشید، یک ابزار تعدیل لرزش هم تهیه کنید تا خطر کاهش کیفیت دوربین یا صدمه وارد شدن به آن کاهش پیدا کند. از طرفی باید سعی گردد کمتر هنگام استفاده از چنین ماشین هایی گوشی در دست داشت.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل می گوید لرزش موتورسیکلت ممکن است کیفیت دوربین آیفون را کم کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل می گوید لرزش موتورسیکلت ممکن است کیفیت دوربین آیفون را کم کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید