استورجن: توافق بریگزیت زمینه ساز استقلال اسکاتلند است

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، وزیر اول اسکاتلند در پی انعقاد توافق اخیر بر سر بریگزیت گفت، هیچ توافقی بهتر از بودن به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا نیست.

استورجن: توافق بریگزیت زمینه ساز استقلال اسکاتلند است

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، به نقل از پایگاه اس.تی.وی، نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند اظهار کرد، توافق بریگزیت جدید زمینه را برای استقلال اسکاتلند تقویت می نماید و از زمانبندی ترک اتحادیه اروپا انتقاد کرد.

این توافق به معنی تداوم تجارت بدون تعرفه میان انگلیس و اتحادیه اروپا است اما موانع جدیدی برای تجارت نظیر بازرسی ها از صادرات و واردات اعمال می نماید.

وزیر اول اسکاتلند اظهار کرد، خروج از اتحادیه اروپا برای مشاغل در اسکاتلند هزینه ایجاد می نماید و همینطور گفت که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با یک به اصطلاح بریگزیت سخت موافقت نموده است.

استورجن بیان داشت: این باورنکردنی است که در بحبوحه یک همه گیری و رکود مالی اسکاتلند مجبور به خارج شدن از بازار واحد و اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا همراه با همه خساراتی که برای مشاغل ایجاد خواهد نمود، می گردد.

او در ادامه گفت: یک توافق بهتر از توافق نداشتن است. اما اینکه دولت انگلیس در دقیقه نود تصمیم به کنار گذاشتن ایده رقم خوردن نتیجه بدون توافق گرفته، نباید از این حقیقت غافل شد که آنها یک بریگزیت سخت را همراه با محروم شدن از بسیاری از مزایای عضویت در اتحادیه اروپا انتخاب نموده اند.

وی افزود: اسکاتلند به هیچ یک از اینها رای نداده است و موضع ما روشن تر از هر زمان است. اسکاتلند حالا این حق را دارد که آینده اش را به عنوان یک کشور مستقل خودش انتخاب کند و بار دیگر مزایایی عضویت در اتحایه اروپا را به دست بیاورد.

اخیرا توافق بریگزیت میان دولت انگلیس و اتحادیه اروپا در فاصله یک هفته مانده تا ضرب الاجل نهایی برای آن به دست آمد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استورجن: توافق بریگزیت زمینه ساز استقلال اسکاتلند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استورجن: توافق بریگزیت زمینه ساز استقلال اسکاتلند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید