از فواید بی نظیر مصرف شلغم غافل نشوید!

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، شلغم جزو سبزیجاتی است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان بیماری های مختلف تاثیر دارد.

از فواید بی نظیر مصرف شلغم غافل نشوید!

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی وبلاگ خنده و شادی، شلغم یکی از سالم ترین سبزیجات است که هواداران خاص خود را دارد و کشور هایی مانند: ژاپن، برزیل و آمریکا دستور ویژه ای در جهت پختن شلغم دارند.

در رسم و رسوم ایرانی ها وقتی فردی سرما می خورد خانواده برایش شلغم تدارک می بیند؛ چرا که این سبزی دارای ویتامین های زیادی است و به دلیل خواص ضد التهابی که داراست می تواند ویروس های متفاوتی را از بدن خارج کند و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن گردد.

ویتامین k موجود در شلغم به سلامت و تقویت قلب یاری خواهد نمود و مصرف آن باعث پیشگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی به خصوص حمله قلبی و سکته های قلبی می گردد.

شلغم اندازه بسیار زیادی کلسیم و پتاسیم دارد که برای تقویت و رشد استخوان ها و عضلات بدن موثر است؛ بنابراین اگر دچار درد استخوانی یا عضلانی در بدن خود می شوید، به هیچ عنوان از مصرف شلغم غافل نشوید. از آن جایی که شلغم دارای خواص فراوانی است و باعث رشد استخوان ها می گردد؛ بنابراین احتمال کمتری دارد که با مصرف آن دچار درد مفاصل یا پوکی استخوان و یا بیماری هایی نظیر آن شوید.

امروزه بیشتر افراد جامعه از مسائل دستگاه گوارش رنج می برند که متخصصان پزشکی این موضوع را به مصرف غذا های ناسالم نظیر: فست فود، تنقلات، غذا های پرچرب، نوشیدنی های الکی و ... ربط می دهند، بنابراین باید بدانید که شلغم به عنوان اینکه در گروه سبزیجات جا دارد منبع خوبی برای تقویت دستگاه گوارش است و می تواند باعث بهبود نفخ معده، اسهال و یبوست گردد.

شلغم همچون سبزیجات دیگر مانند: کدو، هویج و ... می تواند باعث کاهش وزن و جلوگیری از چاقی گردد؛ بنابراین اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که رژیم غذایی منظمی دارید حتما شلغم را در برنامه غذایی خود جا دهید و به صورت منظم و مداوم آن را مصرف کنید. ضمناً، جالب است بدانید که فیبر موجود در شلغم باعث بهبود فرآیند متابولیسم بدن می گردد.

ترک پا معضلی است که این روز ها امان خیلی ها را بریده و افراد زیادی برای درمان آن به پزشک مراجعه نموده اند، اما بعد از استفاده هزاران کرم مختلف هیچ جوابی ندیده اند؛ اما شلغم به دلیل خواص التهابی و ضد پیری که دارد می تواند به برطرف چین و چروک های صورت و خشکی کف پا یاری کند، فقط کافی است که جوشانده شلغم را به مدت ده دقیقه کف پا های خود قرار دهید تا نتیجه مطلوب آن را که همان نرمی کف پاهاست را مشاهده کنید.

بعد از اینکه به خرید شلغم اقدام کردید ضروری است تا حتما نکاتی را برای نگهداری آن رعایت کنید، بنابراین اگر شلغمی خریدید که دارای ریشه های سبز است حتما آن را از ریشه جدا کنید.

بعد از خرید شلغم آن را در یک کیسه قرار دهید و هوایش را تا جای ممکن بگیرید و آن را در سردترین قسمت یخچال خود بگذارید، به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان نباید شلغم را بیش از 4 روز در یخچال نگهداری کنید.

از آن جایی که سبزیجات خواص خود را به راحتی از دست می دهند؛ بنابراین ضروری است تا حتما آن ها را در فاصله کوتاه مدت بپزید و بخورید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "از فواید بی نظیر مصرف شلغم غافل نشوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از فواید بی نظیر مصرف شلغم غافل نشوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید