آلودگی ناشی از صنعت در اهواز، آزاردهنده است

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، خبرنگاران/خوزستان رئیس اندیشگاه معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به آلودگی شهر اهواز گفت: از زاویه نگاه ما به هوا، میزان آلودگی ناشی از صنعت، آزاردهنده است که باید سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی کیفیت هوا و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت، با تعامل با صنعت به ویژه صنعت نفت، مسائل را حل نمایند.

آلودگی ناشی از صنعت در اهواز، آزاردهنده است

غلامرضا گودرزی در جلسه کارگروه مقابله با گرد و غبار خوزستان که امروز شنبه (28 دی ماه) به مناسبت روز هوای پاک برگزار گردید، اظهار کرد: مقرر شده بود با اجرای طرح آماک، از سوزاندن میزان زیادی گاز در مناطق نفتی اهواز جلوگیری گردد و در پی آن شاهد کاهش آلایندگی ها باشیم اما هنوز فاز دوم این طرح به بهره برداری نرسیده است و اکنون نیز شاهد اعمال تحریم هایی علیه کشور هستیم.

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، وی اضافه کرد:مقرر بود خوراک پتروشیمی رازی نیز تامین گردد که این کار نیز محقق نشده است.

رئیس اندیشگاه معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اهواز توضیح داد: از زاویه نگاه ما به هوا، میزان آلودگی ناشی از صنعت، آزاردهنده است که باید سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی کیفیت هوا و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت، با تعامل با صنعت به ویژه صنعت نفت، مسائل را حل نمایند.

گودرزی با اشاره به استقرار کارخانه شرکت کربن ذر شهر اهواز و لزوم جابه جایی آن بیان نمود: توسعه در شهر باید با دید مناسب باشد. اگر قرار است کارخانه جدید شرکت کربن در شهرک صنعتی شماره 2 جانمایی گردد، اگر از جدیدترین تکنولوژی نیز استفاده گردد، باز هم شاهد انتقال آلودگی هستیم. باید جانمایی محل جدید زودتر و درست انجام گردد.

وی اضافه کرد: شب ها نیز هنگام فعالیت این کارخانه، آلودگی دوچندان مشاهده می گردد که باید سازمان حفاظت محیط زیست به این آلودگی ها توجه بیشتری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آلودگی ناشی از صنعت در اهواز، آزاردهنده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی ناشی از صنعت در اهواز، آزاردهنده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید