یک اثر ثبت شده ملی در گرمسار به صورت شبانه تخریب شد

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمسار از تخریب شبانه بخش هایی از آب انبار نه حصار به وسیله عده ای ناشناس اطلاع داد.

یک اثر ثبت شده ملی در گرمسار به صورت شبانه تخریب شد

مهوش کمالی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمسار اظهار داشت:

بخش هایی از آب انبار نه حصار بین ساعت 2 تا 3 صبح روز آدینه دوازدهم خردادماه به وسیله عوامل سودجو و فرصت طلب تخریب شد. این تخریب در ساعات غیراداری و تعطیلی اجرا شده و به نظر می رسد عمدی و با دستگاه لودر اجرا شده باشد.

این آب انبار که در حال حاضر 40 درصد آن تخریب شده است، از بناهای تاریخی سالم و از معدود آب انبارهایی است که دارای دو بادگیر بود. کمالی از تنظیم شکوائیه به وسیله اداره میراث فرهنگی علیه عامل یا عاملان تخریب این آب انبار تاریخی اطلاع داد. آب انبار نه حصار گرمسار به شماره 20245 و در آبان ماه 86 در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.

براساس ماده 564 قانون مجازات اسلامی، هرکس بدون اجازه سازمان میراث فرهنگی و برخلاف ضوابط مصوب اعلام شده از سوی سازمان مذکور به بازسازی یا تعمیر، تغییر، تجدید و توسعه ابنیه یا تزئینات اماکن فرهنگی-تاریخی ثبت شده در لیست آثار ملی مبادرت کند به حبس از شش ماه تا دو سال و پرداخت خسارات وارده محکوم می گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "یک اثر ثبت شده ملی در گرمسار به صورت شبانه تخریب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک اثر ثبت شده ملی در گرمسار به صورت شبانه تخریب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید