کنکور سراسری 99 در کدام کشور های خارجی برگزار می شود؟ ، هزینه شرکت در کنکور 600 هزار تومان

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور به بیان اسامی کشور های خارجی که کنکور سراسری 99 در آن ها برگزار می شود و هزینه شرکت در این آزمون پرداخت.

کنکور سراسری 99 در کدام کشور های خارجی برگزار می شود؟ ، هزینه شرکت در کنکور 600 هزار تومان

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی وبلاگ خنده و شادی، درباره کشور هایی که کنکور سراسری در آن ها برگزار می شود گفت: کنکور سراسری سال گذشته در 20 کشور برگزار می شد، ولی کنکور سراسری سال 99 فقط در 7 کشور برگزار می شود. در کانادا اصلا نمی توانستم سوالات را بفرستیم و لذا امسال فقط در 7 کشور آزمون برگزار می شود.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور اضافه کرد: تعداد داوطلبانی که در این کشور ها متقاضی کنکور هستند خیلی کم بوده و به عدد انگشتان دست هم نمی رسند. در سال های قبل اسامی کشور هایی که در ان ها کنکور برگزار می شود اعلام نمی شد، ولی امسال برای اینکه این افراد برنامه ریزی لازم را داشته باشند اسامی کشور هایی که کنکور سراسری 99 در آن ها برگزار می شود اعلام شد تا این افراد برنامه ریزی لازم برای حضور در یکی از این کشور ها و در داخل کشور را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: همه آنچه داوطلبان کنکوری 99 برای ثبت نام باید بدانند

خدایی در ادامه درباره دلیل کم شدن حوزه های امتحانی کنکور سراسری 99 در خارج از کشور گفت: علت کم شدن حوزه های امتحانی کنکور سراسری در خارج از کشور بحث اجرایی است. در بعضی از کشور ها مثل انگلیس و کانادا اصلا امکان پذیر نبود که کنکور برگزار شود و حفاظت سوالات آزمون سازمان سنجش خدشه دار می شد. دلیل دیگر اینکه دریافت ویزا برای کنندگان ما سخت بود و همچنین بالا رفتن هزینه ها نیز یکی دیگر از دلایل ما بود که به شدت افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه اسامی کشورهای خارجی که کنکور سراسری امسال در آنها برگزار می شود گفت: کنکور سراسری در آلمان (فرانکفورت)، امارات متحده عربی (دوبی)، پاکستان (کویته)، ترکیه (استانبول)، قطر (دوحه)، کویت (کویت) و لبنان (بیروت) برگزار خواهد شد.

خدایی درباره هزینه شرکت در کنکور سراسری برای افرادی که در خارج از کشور زندگی می کنند گفت: هزینه شرکت در کنکور سراسری برای ایرانیان مقیم خارج از کشور 600 هزار تومان است.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در پایان درباره سهمیه های کنکور نیز گفت: سهمیه های قبلی در کنکور 99 به قوت خود باقیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کنکور سراسری 99 در کدام کشور های خارجی برگزار می شود؟ ، هزینه شرکت در کنکور 600 هزار تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنکور سراسری 99 در کدام کشور های خارجی برگزار می شود؟ ، هزینه شرکت در کنکور 600 هزار تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید