یاری به اجرای توسعه مجموعه مفخم به عنوان طرح محرک گردشگری

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی بر هم افزایی و هم گرایی دستگاه های دخیل در اجرای طرح ساما ن دهی مجموعه تاریخی مفخم تأکید کرد و گفت: تحقق این امر می تواند محرک گردشگری استان باشد.

یاری به اجرای توسعه مجموعه مفخم به عنوان طرح محرک گردشگری

به گزارش وبلاگ خنده و شادی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، رضا رجب زاده در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه این کارگروه از کارگروه های ذیل شورای برنامه ریزی استان است، گفت: با توجه به اینکه یکی از ظرفیت های استان گردشگری است، طرح های مختلفی مدنظر واقع شده است.

وی یکی از مهم ترین طرح ها را، ساماندهی مجموعه مفخم برشمرد و اضافه نمود: در صورت اجرایی شدن این طرح، شاهد اتفاقات بسیار خوب و مثبتی در حوزه گردشگری و اقتصاد شهری خواهیم بود که ضروری است دستگاه های متولی همکاری لازم را داشته باشند.

وی از تشکیل ستادی برای این مهم اطلاع داد و گفت: در این ستاد مسئولیت های اعضا مشخص و بر این اساس کار پیش می رود تا شاهد شکوفایی آن مجموعه و تبدیل شدن به یک مجموعه ارزشمند محرک توسعه گردشگری در استان باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه برای این پروژه همکاری در سطح ملی به اجرای پروژه سرعت می بخشد، اضافه نمود: در سفر آینده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی به استان، پیگیر این پروژه هستیم.

رجب زاده با اشاره به برگزاری هفته های فرهنگی خراسان شمالی در دیگر استان های کشور، بیان کرد: این برنامه ها با موضوع معرفی و تبلیغ فرهنگ بومی، جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی استان برگزار می گردد.

تهیه اطلس آثار تاریخی استان، ایجاد سایت موزه های فضای باز در راستا جاده آسیایی، برگزاری هفته های فرهنگی استان و برگزاری جشنواره فیلم و عکس از جمله موضوعات این جلسه بود که در کارگروه به بحث و اظهار نظر گذاشته شد.

منبع: میراث آریا

به "یاری به اجرای توسعه مجموعه مفخم به عنوان طرح محرک گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری به اجرای توسعه مجموعه مفخم به عنوان طرح محرک گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید