نگران آثار موزه ملی فرش نباشید، حل مشکل قطعی برق این موزه زمان بر بود

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، در ماه های اخیر قطعی برق موزه ملی فرش خبرساز شده و بعضی نگران میراث فرهنگی کشور هستند. این افراد با آگاهی از میزان تأثیرپذیری فرش از شرایط حاکم بر محیط اطرافش، نگران شرایط فرش های موزه ملی فرش با وجود قطعی 2 ماهه برق آن هستند.

نگران آثار موزه ملی فرش نباشید، حل مشکل قطعی برق این موزه زمان بر بود

یکی دیگر از نگرانی های آن ها به تأثیر قطعی برق در رسیدگی به فضای سبز موزه ملی فرش ارتباط دارد. آن ها نگران حال فعلی درختان تنومند محیط اطراف ساختمان موزه ملی فرش هستند.

ما نیز با توجه به این نگرانی ها سراغ پریسا بیضایی مدیر موزه ملی فرش رفتیم و حال فرش های موزه و درختان اطراف ساختمان آن را از وی جویا شدیم.

پریسا بیضایی مدیر موزه ملی فرش گفت: از میزان نگرانی دوستان نسبت به شرایط فرش های موزه ملی و درختان تنومند اطراف ساختمان این موزه مطلع هستم و از اینکه این افراد به این اندازه به شرایط موزه ملی فرش توجه دارند، خوشحالم؛ زیرا این امر نشان دهنده میزان توجه آن ها به فرهنگ، تاریخ و هنر کشورشان است.

وی اضافه کرد: اگرچه برق موزه ملی فرش در 2 ماه گذشته به دلیل سوختن ترانسفورماتور آن قطع شده است؛ اما با توجه به نظارت مشکل، اما دائمی کارکنان اعم از کارمندان اداری و یگان حفاظت از فرش های موجود در موزه ملی فرش، جای هیچ نگرانی در مورد شرایط این فرش ها نیست.

او اظهار کرد: در 2 ماه گذشته مسئولان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران و موزه ملی فرش کوشش نموده اند، مشکل قطعی برق این موزه را هرچه زودتر حل نمایند؛ اما حل این مشکل فرایند طولانی داشت؛ در وهله اول باید برای تهیه ترانس تأمین اعتبار می شد. سپس ترانس باید در زنجان ساخته و به تهران منتقل می شد. پس از انتقال ترانس به تهران باید برای نصب آن از اداره برق مجوز بگیریم؛ زیرا نصبش آسان نیست و برای انجام این کار برق منطقه باید مدتی قطع گردد.

مدیر موزه ملی فرش اعلام کرد: امروز با اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران تماس گرفتم و متوجه شدم که کار تهیه و نصب ترانس برق موزه ملی فرش تقریباً تمام شده است و هم اکنون در انتظار آن هستیم که اداره برق منطقه برای نصب ترانس به ما زمان بدهد.

بیضایی در مورد شرایط درختان تنومند فضای سبز موزه ملی فرش نیز گفت: کوشش شده است که در حد ممکن به شرایط این درختان رسیدگی گردد. این درختان نیز الان شرایط خوبی دارند.

باشگاه وبلاگ خنده و شادی

منبع: گردشبان

به "نگران آثار موزه ملی فرش نباشید، حل مشکل قطعی برق این موزه زمان بر بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگران آثار موزه ملی فرش نباشید، حل مشکل قطعی برق این موزه زمان بر بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید