نحوه ثبت سامانه ای پیشنهاده و دفاع انتها نامه در دانشگاه تهران اعلام شد خبرنگاران

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، معاونت آموزشی دانشگاه تهران نحوه ثبت سامانه ای پیشنهاده و دفاع سرانجام نامه/ رساله (پارسا) را اظهار داشت.

نحوه ثبت سامانه ای پیشنهاده و دفاع انتها نامه در دانشگاه تهران اعلام شد خبرنگاران

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ خنده و شادی، طبق اعلام معاونت آموزشی دانشگاه تهران، به منظور مدیریت یکسان و یکپارچه سازی مالکیت فکری و شبکه سازی علمی و تخصصی میان پدیدآوران انتها نامه ها و رساله، بر اساس آئین نامه ثبت و اشاعه پیشنهاده ها، انتها نامه ها و رساله های تحصیلات تکمیلی مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مقررات مربوط به ثبت سامانه ای پیشنهاده (پروپوزال) و دفاع انتها نامه/ رساله (پارسا) به توضیح زیر جهت اجرا ابلاغ می گردد.

از آغاز نیم سال دوم تحصیلی 1400-1399 (دوم اسفندماه 1399)، دانشجویان تحصیلات تکمیلی موظفند پیشنهاده خود را در سامانه تصویب پارسا ثبت نمایند. این فرایند الزامی است و پیشنهاده هایی که از این طریق انجام نگیرد، معتبر نخواهد بود.

از ابتدای سال 1400 دانشجویان تحصیلات تکمیلی موظفند قبل از دفاع انتها نامه و رساله، به وسیله سامانه تصویب پارسا نسبت به همانندجویی اقدام نمایند. صدور مجوز دفاع پیشنهاده و پارسا توسط معاونت آموزشی واحد، مشروط به طی مراحل همانندجویی و تأیید نتایج آن توسط استاد راهنما خواهد بود.

همپوشانی مشروط به تأیید استاد راهنما تا سطح 30 درصد مورد قبول است. پارسا هایی که بیش از 30 درصد همپوشانی داشته باشند، قابل دفاع نیستند. دانشجویان می توانند به وسیله سامانه جامع آموزش وارد منوی پیشخوان خدمت شده و در فرایند درخواست تصویب / ‬ دفاع، همانندجویی را انجام دهند.

راهنمای فرایند تصویب / دفاع‬ در پیوند های https://ithelp.ut.ac.ir/fa/news/3907، https://ithelp.ut.ac.ir/fa/news/3906 قابل مشاهده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نحوه ثبت سامانه ای پیشنهاده و دفاع انتها نامه در دانشگاه تهران اعلام شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه ثبت سامانه ای پیشنهاده و دفاع انتها نامه در دانشگاه تهران اعلام شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید