فوت وفن شستن لباس شنا به روش صحیح

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، کلر، نمک آب، کرم ضدآفتاب و روغن بدن همه چیزهایی است که جذب مایو یا لباس شنا می گردد. از طرفی شستن لباس شنا با استفاده از ماشین لباسشویی باعث کش آمدن، بد شکل شدن و بعلاوه آب رفتن آن می گردد.

فوت وفن شستن لباس شنا به روش صحیح

با پیروی مرحله به مرحله از این نکات آموزشی، یاد خواهید گرفت که چطور لباس شنا را به روشی درست و اصولی بشویید؛ به نحوی که سال های بیشتری بتوانید از لباس شنای خود بهره ببرید.

چیزهایی که لازم دارید:

  • لگن کوچک یا سینک
  • آب سرد
  • صابون روغن زیتون (معطر یا بدون عطر)
  • حوله خشک

مرحله اول: به میزان 2 قاشق غذاخوری صابون روغن زیتون را به 6 لیتر آب اضافه کنید. آب را هم بزنید تا صابون و آب بیشتر مخلوط شوند.

مرحله دوم: لباس شنا را بشویید. برای اینکه لباس شنایتان به خوبی شسته گردد، آب صابونی را به آرامی روی لباس بمالید. اگر هرگونه لکه ای از غذا یا کرم ضدآفتاب بر روی لباس باشد، با این کار به کلی رفع خواهد شد.

هشدار: زمان شست وشو به هیچ وجه لباس را نکشید یا هنگام مالیدن آب صابون به لباس شدت به خرج ندهید زیرا این کار باعث کش آمدن و تغییر شکل لباس می گردد.

مرحله سوم: لباس را در آب سرد تمیز بشویید. لباس شنای خود را در آب سرد و تمیز بشویید تا جایی که کف صابون به کلی از لباس گرفته گردد.

مرحله چهارم: تا حدی که می توانید آب لباس را بگیرید. با یاری انگشت شست و انگشت دیگر خود سعی کنید با فشار دادن تا حدی که می توانید آب به جامانده در الیاف لباس شنایتان را خارج کنید. مخصوصاً در بعضی قسمت های لباس که دارای اسفنج است، مطمئن شوید که آب آن به کلی گرفته شده است.

هشدار: به هیچ عنوان برای خارج کردن آب اضافی از لباس شنا از روش های چلاندن یا پیچاندن استفاده نکنید زیرا این کار باعث کش آمدن لباس می گردد.

مرحله پنجم: لباس شنای نم دار را درون یک حوله خشک جمع کنید. لباس شنای نم دار را در وسط یک حوله خشک و تمیز پهن کنید. سپس حوله را از هر طرف جمع کنید. به آرامی بر روی حوله فشار دهید تا رطوبت به جامانده در لباس جذب حوله گردد.

مرحله ششم: لباس را روی حوله صاف کنید تا خشک گردد. لباس را صاف نموده و در وسط حوله پهن کنید و اجازه دهید تا کاملاً خشک گردد.

هشدار: آویزان کردن لباس شنای نم دار باعث کش آمدن و بد شکل شدن لباس می گردد.

منبع: فوت و فن

به "فوت وفن شستن لباس شنا به روش صحیح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت وفن شستن لباس شنا به روش صحیح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید