فواید واکسن کرونا بر خطر بروز التهاب قلبی ارجحیت دارد

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، کمیته مشورتی سازمان جهانی بهداشت گفت فواید واکسن هایی که بر پایه ای آر ان پیام رسان تهیه شده اند بر خطرات ضعیف بروز التهاب قلبی (میوکاردیت) ارحجیت دارند.

فواید واکسن کرونا بر خطر بروز التهاب قلبی ارجحیت دارد

به گزارش وبلاگ خنده و شادی به نقل از­ ­خبرگزاری صدا و سیما، یک کمیته مشورتی سازمان جهانی بهداشت جمعه اعلام نمود فواید واکسن هایی که بر پایه ای آر ان پیام رسان تهیه شدند بر خطرات ضعیف رنج بردن از التهاب قلب (میوکاردیت) برتری دارد.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه ای اعلام نمود دو بیماری نادر یعنی میوکاردیت، التهاب قلب و پریکاردیت، التهاب غشای اطراف قلب، که در روز های بعد از واکسیناسیون به ویژه در بین جوانانی که دوز دوم واکسن را دریافت کردند، مشاهده شده است.

سازمان جهانی بهداشت در عین حال خاطر نشان کرد: فواید واکسیناسیون با واکسن ها بر پایه ای آر ان پیام رسان بسیار بیشتر از مضرات آن است، زیرا تعداد موارد بستری و مرگ ناشی از کووید-19 را کاهش می دهد.

پیش از آن، آژانس داروی اروپا اعلام نمود ارتباط احتمالی بین موارد بسیار نادر التهاب قلب و واکسن های ضد کووید که از طریق آزمایشگاه های فایزر یا مدرنا تولید شده است، وجود دارد.

سازمان جهانی بهداشت با این حال تأکید کرد فواید واکسن ها بر خطرات احتمالی آن ها ارجحیت دارد.

ویروس کرونا در دسامبر 2019، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال 2020، تقریبا بیشتر کشور های جهان با موارد ابتلا به کرونادر کشور خود روبرو شدند و در نهایت در 11 مارس سال 2020، سازمان بهداشت جهانی، همه گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان بهداشت جهانی اعلام نمود، این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.

منبع: جام جم آنلاین

به "فواید واکسن کرونا بر خطر بروز التهاب قلبی ارجحیت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید واکسن کرونا بر خطر بروز التهاب قلبی ارجحیت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید