فناوری شناسایی صورت نمایندگان مجلس را اشتباهی شناسایی کرد

به گزارش وبلاگ خنده و شادی به نقل از دیلی میل، با وجود آنکه سازمان های قضایی در سراسر آمریکا استفاده از فناوری شناسایی صورت را تایید نموده اند، اما آزمایش های این اواخر نشان می دهد فناوری چندان قابل اعتماد نیست.

فناوری شناسایی صورت نمایندگان مجلس را اشتباهی شناسایی کرد

موسسه غیر انتفاعی American Civil Liberties Union در این اواخر با استفاده از نرم افزار شناسایی صورت آمازون به نام Rekognition آزمایشی انجام داده است. طی آزمایش، این نرم افزار 26 نماینده مجلس آمریکا را به طور اشتباه شناسایی کرد. به عبارت دیگر نتایج آزمایش نشان داد Rekognition میان هر 5 نفر، یک فرد را اشتباه شناسایی نموده است.

در این آزمایش تصاویر نماینده مجلس با مخزنی از عکس های مجرمان تطبیق داده شدند. این فرایند شناسایی حداقل در 200 سازمان پلیس در سراسر آمریکا به طور معمول اجرا می گردد و در همه این سازمان ها نرم افزار مورد استفاده Rekognition است.

به طور مشابه در سال 2018 میلادی هنگامیکه آزمایشی روی نرم افزار آمازون انجام شد، این ابزار 28 نماینده را اشتباهی شناسایی کرد که بسیاری از آنها رنگین پوست بودند.

به نوشته ال ای تایمز این آزمایش مهر تاییدی بر درخواست قانونگذاران کالیفرنیایی جهت محدود کردن موارد استفاده فناوری شناسایی صورت در حوزه پلیس است.

فیل تینگ یکی از نمایندگان کالیفرنیا در این باره می گوید: پر واضح است که این نرم افزار برای استفاده در حوزه پلیس آماده نیست و چنین خطاهایی خط بطلانی بر آن می کشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فناوری شناسایی صورت نمایندگان مجلس را اشتباهی شناسایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری شناسایی صورت نمایندگان مجلس را اشتباهی شناسایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید