فارس من، قبول شدگان با سهمیه در کنکور سال جاری، رتبه های خوب داشتند

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: وقتی به رتبه های افرادی که با سهمیه در آزمون کاشناسی ارشد سال جاری پذیرفته شده اند نگاه می کنیم به نظر می رسد این افراد رتبه های خوبی کسب نموده اند و بدون سهمیه هم شانس قبولی داشته اند.

فارس من، قبول شدگان با سهمیه در کنکور سال جاری، رتبه های خوب داشتند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ خنده و شادی، کاربران فارس در سامانه فارس من سوژه های متعددی را درباره سهمیه ها در کنکور ثبت نموده اند. تعداد این سوژه ها و امضاهای آنها به ویژه پس از کنکور کارشناسی ارشد افزایش یافت.

از جمله اینکه کاربران در سوژه های اعتراض به نتایج نهایی و انواع سهمیه در کنکور ارشد98 و اعتراض به سهمیه ای کنکور کارشناسی ارشد و درخواست افزایش ظرفیت دانشگاه نظرات خود را بیان و اعلام کردند که انواع سهمیه ورود به دانشگاه ها تضعیف رقابت علمی است.

وبلاگ خنده و شادی فارس در سلسله خبر، مصاحبه و گزارش هایی به این موضوع پرداخته اند و در این باره با مسئولان و قانون گذاران صحبت نموده اند و نظرات کارشناسان را هم جویا شده اند.

افرادی که با سهمیه قبول شده اند با رتبه بدون سهمیه شان هم شانس قبولی داشتند

سید سعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ خنده و شادی درباره سهمیه ها در کنکور به ویژه در کنکور ارشد سال جاری، اظهارداشت: سهمیه ها براساس قوانین مصوب مجلس است و مجموعه ای از ایثارگران، آزادگان، جانبازان و خانواده های شهدا که به حق هم برای کشور زحمت کشیده اند سهمیه هایی در کنکور دارند.

هاشمی ادامه داد: نظر شخصی من در این باره این است که وقتی به رتبه های افرادی که با سهمیه در ارشد سال جاری پذیرفته شده اند نگاه می کنیم به نظر می رسد این افراد به خودی خود بدون سهمیه هم رتبه های خوبی کسب نموده بودند و خودشان هم با همین رتبه ها شانس قبولی داشته اند و در نتیجه گویا این موضوع به اندازه زیادی که گفته می گردد در قبولی های ارشد تاثیرگذار نبوده است.وی ادامه داد: حتما احتیاج است که روی این موضوع بحث گردد اما معتقدم آنالیز موضوع سهمیه ها مناظره هایی را می طلبد که موافقان و مخالفان در آن بحث نمایند و اینکه بخواهیم با نظر شخصی به صورت کلان بحثی را نهی یا تایید کنیم خوب نیست؛ اما آنچه که اکنون مورد استناد است این است که قانون قابل اجرا و قابل احترام است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "فارس من، قبول شدگان با سهمیه در کنکور سال جاری، رتبه های خوب داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، قبول شدگان با سهمیه در کنکور سال جاری، رتبه های خوب داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید