زائران اربعین از همراه داشتن داروهای غیرمجاز خودداری نمایند

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین با اشاره به انتشار فهرستی از داروهای غیرمجاز برای خروج از مرز گفت: زائران اربعین از همراه داشتن این گونه داروها خودداری نمایند.

زائران اربعین از همراه داشتن داروهای غیرمجاز خودداری نمایند

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ خنده و شادی به نقل از رادیو اربعین، پیر حسین کولیوند ضمن بیان اینکه ورود داروهایی که حاوی مواد مخدر و کدئین هستند به کشور عراق ممنوع اعلام شده است، گفت: زائران اربعین برای تسهیل در خروج از مرز از همراه آوردن داروهای غیرمجاز که لیست آن به اطلاع عموم مردم رسیده خودداری نمایند.

وی با اشاره به اینکه زائرانی که دچار بیماری های مزمن مانند دیابت، فشارخون، مسائل روحی و روانی، قلبی و ... هستند برای حضور در این سفر با پزشک معالج خود مشورت نمایند، اضافه نمود: داروهای خاصی که برخی افراد باید مصرف نمایند به اندازه مصرفی روزانه ای که در سفر به سر می برند همراه بیاورند.

لزوم توجه به نحوه نگهداری دارو

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین با تأکید بر ضرورت توجه به نحوه نگهداری از داروها گفت: با توجه به گرمی هوا زائران باید توجه داشته باشند تا دچار مسمومیت غذایی و دارویی نشوند.

کولیوند گفت: زائرانی که داروهایی مانند لورازپام مصرف می نمایند می توانند این دارو را همراه با نسخه متخصص همراه داشته باشند.

وی درباره افراد مبتلا به بیماری های کلیوی و دیالیزی اضافه نمود: این افراد در ابتدای روزهای شروعین سفرهای اربعین که جمعیت کمتری در منطقه حضور دارند سفر خود را شروع نمایند و پیش از شروع زمان پیک سفرهای اربعین بازگردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "زائران اربعین از همراه داشتن داروهای غیرمجاز خودداری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زائران اربعین از همراه داشتن داروهای غیرمجاز خودداری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید