رئیس کمیته حقوق بشر اروپا خواهان تسریع در آزادی بازیکن بحرینی شد

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، پیرانتونیو پنزیر رییس کمیته حقوق بشر مجلس اروپا در بیانیه ای که در پایگاه اتحادیه اروپا منتشر شده است از بازداشت فوتبالیست بحرینی حکیم العریبی در بانکوک ابراز تاسف کرده و خواهان آزادی و بازگشت وی به استرالیا - محلی که در آن پناه جو است - بجای استرداد به بحرین شد.

رئیس کمیته حقوق بشر اروپا خواهان تسریع در آزادی بازیکن بحرینی شد

وی اضافه نمود: ادامه بازداشت العریبی غیرقابل قبول است، این امر باعث تاسف است، مکان صحیح برای العریبی میان خانواده و هودارانش است نه پشت میله های زندان در تایلند.

پنزیر اضافه نموده است: استرداد العریبی به بحرین نقض قوانین بین المللی حقوق بشر است و جان او را به خطر خواهد انداخت. مسولان مهاجرت تایلند عهده دار سلامت و اجازه بازگشت وی به استرالیا محل پناه جویی او هستند.

رییس کمیته حقوق بشر مجلس اروپا همچنین از فیفا و کنفدراسیون آسیا خواست تا بر سرعت تلاشهای خود برای آزادی العریبی بیفزایند و فیفا به قوانین جدید حقوقی بشری خود پایبند باشد که این امتحانی اساسی برای جامعه ورزش و مسوولان بین المللی فوتبال است.

وی در خاتمه آورده است من فعالانه حکومت استرالیا را تشویق می نمایم تا به تلاشهای گسترده خود برای بازگشت امن حکیم العریبی به استرالیا ادامه دهند، کشوری که العریبی در حال ساختن زندگی جدید به همراه همسر و دوستانش در آن است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رئیس کمیته حقوق بشر اروپا خواهان تسریع در آزادی بازیکن بحرینی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس کمیته حقوق بشر اروپا خواهان تسریع در آزادی بازیکن بحرینی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید