دولت الکترونیک فقط مجازی کردن خدمات نیست ، 2 میلیون و 400 هزار نفر در یک شبکه خارجی در داخل فعالیت دارند

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور با حضور در شورای اداری و شورای فضای مجازی استان مازندران گفت: فضای مجازی ابعاد متعددی دارد و به عنوان پیشران سایر بخش های کشور، توسعه آن از ضررویات زندگی امروز در دنیا محسوب می گردد.

دولت الکترونیک فقط مجازی کردن خدمات نیست ، 2 میلیون و 400 هزار نفر در یک شبکه خارجی در داخل فعالیت دارند

به گزارش وبلاگ خنده و شادی و به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، او با اشاره به این که باید از فرصت های فضای مجازی استفاده نموده و از تهدیدها و آسیب های آن جلوگیری کرد، گفت: فضای مجازی برای مردم فرصت ساز بوده و فعالیت های بسیاری به وسیله مردم در این فضا شکل گرفته است، بنابراین دولت وظیفه دارد به مردم در این فضا یاری کند و اگر این فرصت برای مردم فراهم نگردد، سکوهای خارجی با ارزش ها، هنجارها و قوانین خود مردم ایران را در خدمت خواهند گرفت.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر دولت به مثابه پلتفرم توضیح داد: دولت باید شرایطی فراهم کند تا هر فردی که می خواهد فعالیتی در فضای مجازی داشته باشد بتواند از سکوهای داخلی استفاده کند و این اقدام منشا اشتغال بسیار در کشور و رونق مالی خواهد بود.

او گفت: متاسفانه نه تنها در بعضی مواقع شاهد تسهیل فعالیت مردم در این فضا از سوی دولت ها نبودیم، بلکه با نوعی انفعال روبرو هستیم و متولی معینی در بسیاری از حوزه هایی که در فضای واقعی قوانین و چارچوب های معین دارند، نداریم.

فیروزآبادی بیان کرد: در بسیاری از کشورها بخش خصوصی در پی بهره مندی از فرصت هاست، اما در ایران بخش خصوصی توانمند در این حوزه نداریم که این مهم باعث شده که در زمینه شکل گیری سکوها ضعف داشته باشیم و بعضا با عدم وجود قانون و مقرره صحیح در این فضا روبرو باشیم که باید هر چه سریع تر در راستا اصلاح آن و استفاده از پتانسیل های موجود در کشور گام برداشته گردد.

او با اشاره به این که فضای مجازی توسعه دهنده اقتصاد جهانی است، اضافه کرد: در حال حاضر 2 میلیون و 400 هزار نفر در یک شبکه خارجی در داخل فعالیت دارند که اگر این فعالان در سکوی داخلی راهنمایی و حمایت شوند بازار مالی رونق خواهد یافت. این در حالی است که در شبکه های خارجی نظام پرداخت و احراز هویت وجود ندارد که در صورت فعال سازی سکوهای داخلی و ایجاد این نظام ها بر روی آنها ما شاهد افزایش بیشتر رونق اقتصاد کشور خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

  • شروع آنالیز سند ضوابط و شرایط انتشار محتوا در پیغام رسان های اجتماعی

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: دولت الکترونیک فقط مجازی کردن خدمات نیست و پس از آمادگی الکترونیکی احتیاج به همه گیری آن است که ما در آمادگی الکترونیکی متوقف شده ایم؛ در حالی که مردم با استفاده از فضای مجازی همه گیری آن را به وسیله سیستم های هوشمند در دسترس خود ایجاد کردند. بنابراین دولت باید متناسب با این تحولی که در جامعه رخ داده بستر لازم برای فعال سازی مردم در این فضا به غیر از حوزه های تفریح و خبری را ایجاد کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "دولت الکترونیک فقط مجازی کردن خدمات نیست ، 2 میلیون و 400 هزار نفر در یک شبکه خارجی در داخل فعالیت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت الکترونیک فقط مجازی کردن خدمات نیست ، 2 میلیون و 400 هزار نفر در یک شبکه خارجی در داخل فعالیت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید