دستور بازداشت 228 تن در ارتش و وزارت دادگستری ترکیه به ظن ارتباط با گولن

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، دادستان های ترکیه که امروز (سه شنبه) در حال اجرا تحقیقات از ارتش و وزارت دادگستری هستند، دستور بازداشت 228 تن را به اتهام ارتباط داشتن با سازمان گولن صادر کردند؛ سازمانی که به اعتقاد آنکارا در کودتای نافرجام سال 2016 میلادی دست داشته است.

دستور بازداشت 228 تن در ارتش و وزارت دادگستری ترکیه به ظن ارتباط با گولن

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، به نقل از خبرگزاری آناتولی، از زمان کودتای نافرجام سال 2016 میلادی، سرکوب پایدار و گسترده ای علیه حامیان فتح الله گولن، روحانی منتقد مستقر در آمریکا انجام شده است؛ کودتایی که در جریان آن حدود 250 تن کشته شدند. پلیس ترکیه همچنان به صورت مرتب حملاتی را علیه مظنونین این رویداد ترتیب می دهد.

در تازه ترین اقدام، دادستان های ترکیه در جریان تحقیقات از نیروهای مسلح این کشور دستور بازداشت 157 تن از جمله 101 افسر در حال خدمت را صادر کردند. این عملیات از استان ازمیر واقع در غرب کشور شروع شده و تا 43 استان ادامه یافته است.

از سوی دیگر دادستان های آنکارا، پایتخت ترکیه در جریان تحقیقات از حامیان گولن در وزارت دادگستری دستور بازداشت 71 تن را صادر نموده اند که 33 تن از این افراد همچنان مشغول خدمت در این وزارتخانه هستند.

از زمان وقوع کودتای نافرجام سال 2016 میلادی حدود 80 هزار تن زندانی و در انتظار محاکمه هستند و حدود 150 هزار کارمند دولتی، پرسنل ارتش و دیگر افراد از سمت های خود اخراج و یا تعلیق شده اند.

متحدان غربی ترکیه و گروه های حقوق بشری از این میزان سرکوب انتقاد نموده اند در حالی که آنکارا از این اقدامات به عنوان واکنش هایی ضروری به این تهدید امنیتی دفاع نموده است.

فتح الله گولن که از سال 1999 میلادی در تبعید خودخواسته در پنسیلوانیا زندگی می نماید، هر گونه مشارکت در این کودتا را رد نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دستور بازداشت 228 تن در ارتش و وزارت دادگستری ترکیه به ظن ارتباط با گولن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور بازداشت 228 تن در ارتش و وزارت دادگستری ترکیه به ظن ارتباط با گولن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید