توافق هسته ای 5

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، خبرنگاران: وزیر خارجه سنگاپور گفت: این به نفع جمهوری اسلامی ایران و کل منطقه است که توافق هسته ای حاصل گردد.

توافق هسته ای 5

به گزارش خبرنگار سیاسی وبلاگ خنده و شادی، شان مون گام وزیر خارجه سنگاپور پس از دیدار رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع وبلاگ خنده و شادی در سخنانی گفت: از منظر بیرونی و از منظر دوستان ایران چیزی که ما تا الان شاهد بودیم، مذاکرات ایران با 1+5 تشویق کننده بوده و این موافقت اولیه که حاصل شده بسیار مثبت بوده است وپس از دیدارها و گفت وگوهایی که با وزیر خارجه و نیز آقای ولایتی داشته ام تعیین شد که البته موانعی وجود دارد، اما این موانع غیرقابل حل شدن نیست.

وی اضافه کرد: حسن نیت از سوی دو طرف و متمرکز شدن بر روی مسائل اصلی می تواند دسترسی به توافق را حاصل کند. البته دو طرف باید بدانند که چه مسائلی در چارچوب ان پی تی برای جمهوری اسلامی ایران و طرف مقابل مهم است.

وزیرخارجه سنگاپور در ادامه گفت: وزیرخارجه ایران روز گذشته اشاره نمود که این موضوعات فقط موضوعات مالی نیست، بلکه شان جمهوری اسلامی ایران هم باید رعایت گردد و مانیز آن را متوجه هستیم. این به نفع جمهوری اسلامی ایران و کل منطقه است که این توافق حاصل گردد.

ایران همیشه در راستا پیشرفت و رو به جلو بوده است

وی در بخش دیگری از سخنانش به ارزیابی از صندلی جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره نمود و اضافه کرد: اگر به این موضوع تاریخی نگاه کنیم، جمهوری اسلامی ایران همیشه نقشی کلیدی و اساسی ایفا نموده است و تاریخ هزاران ساله ایران با تمدن فرهنگی نشان می دهد که ایران همیشه رو به جلو و پویش است. ایران با جمعیت حدود 80 میلیون نفر و کیفیت زندگی مردم این ظرفیت و امکان را دارد که نقش بسیار کلیدی و اساسی ایفا نماید.

شان مون گام در ادامه در پاسخ به این سوال که نگاه غرب را به مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و 1+5 چگونه ارزیابی می کنید خاطر نشان کرد: فکر میکنم این واقعیت که کشورهای غربی و کشورهای اعضای 1+5 که از جمله کشورهای اتحادیه اروپا هستند در این مذاکرات حضور دارند، نشان دهنده نگاه غرب به این مذاکرات است و این شش کشور نشان دهنده تاثیرگذاری صندلی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات است.البته در این مذاکرات فرانسه، آلمان، روسیه و چین در این مذاکرات هستند.

منبع: تسنیم

به "توافق هسته ای 5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق هسته ای 5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید