تصاویر جسد دیکتاتور دردسرساز شد

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، فیلمی مستند که نوع برخورد با جنازه بنیتو موسولینی رهبر ایتالیای فاشیست را نشان می دهد، با انتقاد مطبوعات این کشور روبرو شده است.

تصاویر جسد دیکتاتور دردسرساز شد

این فیلم مستند شامل تصاویری هولناک و تاکنون دیده نشده است و در عین حال تماشاگران ایتالیایی را وادار به بررسی علاقه این کشور به رهبر سابق خود می کند.

ایتالیا برخلاف هیتلر در آلمان یا فرانکو در اسپانیا هیچ گاه نتوانست کاملا از بنیتو موسولینی ملقب به دوچه فاصله بگیرد و او همچنان از دید بسیاری ایتالیایی ها شخصیتی محترم و نمادین است.

مستند جسد دوچه به کارگردانی فابریزیو لورنتینی فیلمساز اهل رم بخشی از جنبه های علاقه ایتالیا به موسولینی را به نمایش می گذارد و این کار را از جهاتی با پیگیری آنچه سر جنازه او آمد، انجام می دهد.

موسولینی 27 آوریل 1945 در خاتمه جنگ دنیای دوم در حالی که به همراه معشوقه اش در فرار به سوییس بود تا از آنجا با هواپیما به اسپانیا برود، در نزدیکی دهکده دونگو توسط گروهی از پارتیزان ها دستگیر و روز بعد تیرباران شد.

روز 29 آوریل جنازه موسولینی، معشوقه اش و دیگر فاشیست هایی که همراه او اعدام شدند به میلان منتقل شد و تا مدت ها با قلاب های مخصوص آویزان کردن گوشت در قصابی ها به صورت وارونه از سقف یک پمپ بنزین آویخته ماند.

بعد جسد دوچه در یک گور نامعلوم بیرون میلان دفن شد. سال 1946 گروهی از هواداران موسولینی قبر او را پیدا و جنازه اش را به مکانی نامشخص منتقل کردند.

پس از ماه ها جنازه او پیدا و به سردخانه انبار یک اداره پلیس منتقل شد. مقامات ایتالیایی پس از 10 سال اجازه دادند جنازه دوچه در نزدیکی محل تولدش در شمال ایتالیا به خاک سپرده شود. اکنون مقبره او هر سال ده ها هزار بازدیدکننده دارد.

جسد دوچه اولین بار در دنیا ماه پیش در جشنواره فیلم تورین به نمایش درآمد.

لورنتینی با موسولینی بیگانه نیست. او شش سال پیش مستند راز موسولینی را کارگردانی کرد که درباره زندگی ایسا دالسر است، زنی که مورخان می گویند احتمالا اولین همسر موسولینی بوده است.

بسیاری از تصاویر جسد دوچه هولناک هستند. فیلم شامل نماهایی از صورت ورم کرده موسولینی روزها پس از آویزان ماندن جنازه اش است، در حالی که بر اثر برخورد سنگ و گذر زمان شکلی غیرطبیعی پیدا کرده و نماهایی هم از بدن او که بر اثر شلیک گلوله ها کاملا متلاشی شده، دیده می شود.

لورنتینی بیش از همه با فیلم های ترسناک خود شهرت دارد و او در جسد دوچه این ویژگی خود را به نمایش می گذارد. خیلی ها او را به خاطر نمایش رفتار بی رحمانه ضدفاشیست ها با موسولینی و نگاه توام با بی احترامی به او مورد انتقاد قرار داده اند.

روزنامه چپ میانه لا ریپابلیکا نوشت: جسد دوچه یک فیلم ترسناک است.

یک وبلاگ سینمایی هم نوشت: شوک بزرگترین جذابیت این فیلم است.

روزنامه ایل سوله نوشت: جسد دوچه هنوز زنده است.

گروهی هم خواستار آن شده اند که دی وی دی های فیلم با برچسب های هشداردهنده همراه باشد تا خریداران در جریان مضامین هولناک آن باشند.

مستند جسد دوچه بر اساس کتابی از سرجو لوتزاتو ساخته شده و سال آینده از شبکه دولتی RAI پخش می شود.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

منبع: برترین ها

به "تصاویر جسد دیکتاتور دردسرساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر جسد دیکتاتور دردسرساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید