انیمیشن ایرانی در اسکار

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، آموزشگاه علوم و هنرهای سینمایی اسکار فهرست 32 اثر رقابت کننده در شاخه بهترین انیمیشن این جوایز را اعلام نمود.

انیمیشن ایرانی در اسکار

دنیای اقتصاد: در این فهرست انیمیشن آخرین داستان به کارگردانی و نویسندگی اشکان رهگذر، یکی از 32 اثر انیمیشنی است که بنا بر اعلام رسمی آموزشگاه علوم و هنرهای سینمایی اسکار واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین انیمیشن اسکار 2020 شناخته شده است. این انیمیشن تاکنون در جشنواره های معتبر داخلی و خارجی به نمایش درآمده و توانسته جوایزی هم به دست بیاورد. انمیشین آخرین داستان برداشتی آزاد از داستان ضحاک شاهنامه فردوسی است. قصه این انیمیشن درباره چیرگی نیروهای اهریمنی بر شخصیت ضحاک و قیام آفریدون علیه اوست که برای دادخواهی خون پدر و مادرش پیرو قیام کاوه آهنگر رخ می دهد.

انیمیشن ایرانی در اسکار

به گفته کارگردان، پروسه ساخت و پیش فراوری این انیمیشن نزدیک به 10 سال از 1387 تا 1396 در استودیو هورخش به طول انجامیده است. اکبر زنجانپور، حامد بهداد، لیلا حاتمی، پرویز پرستویی، اشکان خطیبی، باران کوثری، حسن پور شیرازی، شقایق فراهانی، ملیکا شریفی نیا، بیتا فرهی، مجید مظفری و… از مجموع بازیگرانی هستند که در این انیمیشن صداپیشگی نموده اند. موسیقی متن انیمیشن آخرین داستان نیز از ساخته های کریستوف رضاعی است. از نکات قابل توجه در شاخه بهترین انیمیشن اسکار سال جاری عدم حضور شیرشاه پرفروش ترین انیمیشن تاریخ سینماست که از زمان اکران، بحث های فراوانی در خصوص تعریف دقیق این اثر سینمایی به عنوان یک فیلم یا یک انیمیشن مطرح بوده است؛ اما حالا به صورت رسمی معین شده است که شیرشاه به عنوان یک فیلم-انیمیشن کامپیوتری در شاخه های بهترین فیلم اسکار 2020 واجد شرایط رقابت خواهد بود.

پرندگان خشمگین2، یک روز دیگر از زندگی، نفرت انگیز، خانواده آدامز، دور، بونوئل در هزارتوی لاک پشت ها، بچه های دریا، دیلیلی در پاریس، منجمد 2، فونان، قدیمی های گِندی تارتاکوفسکی- داستان های وحشی، چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان، من بدنم را گم نموده ام، کلاوس، فیلم لگو 2: بخش دوم، داستان خارق العاده مارونا، لینک گم شده، نه ژا، مسافرخانه اوکوکو و پاچامامااز انیمیشن های واجد شرایط رقابت در اسکار 2020 هستند. کمپانی دیزنی که سال جاری انیمیشن های داستان اسباب بازی 4، منجمد 2 و جاسوس های مخفی را در شاخه بهترین انیمیشن بلند خواهد داشت، با شیر شاه شانس خود را در شاخه دیگر این جوایز می آزماید.

منبع: توریسم آنلاین

به "انیمیشن ایرانی در اسکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انیمیشن ایرانی در اسکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید