افزایش طول عمر با زندگی در کنار درختان

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، محققان دانشگاه شیکاگو دریافتند زندگی کردن در خیابانی که 11 عدد درخت بیشتر از حد متوسط درختان کوچه های دیگر دارد، سلامت را به میزان ارزش حقوق سالیانه 10000 دلار افزایش می دهد.

افزایش طول عمر با زندگی در کنار درختان

این مطالعه با استفاده از داده های مرکز اطلاعاتی بسیار عظیم شهر تورنتو نشان می دهد که وجود 11 درخت اضافی در خیابان ها می تواند احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و چاقی مزمن را کاهش دهد. محققان می گویند مزیت وجود درختان به ارزش افزایش سالانه درآمد 10000 دلاری خانواده ها است. براساس این مطالعه کاشتن 10 درخت در همسایگی خانه خود می تواند هفت سال شما را جوان تر کند.

در این تحقیق بیش از 530,000 اصله درخت در شهر تورنتو و اطلاعات سلامت 30000 خانوار ساکن در این مناطق مورد مطالعه نهاده شد. درختان مورد آنالیز از درختان موجود در فضاهای عمومی انتخاب شده و باغ ها و فضاهای سبز خصوصی در این مطالعه منظور نشدند.

محققان به منظور آنالیز سلامت بدن عوامل مهمی مانند سلامت کلی بدن، شرایط سوخت و ساز بدن، سلامت قلبی و روحی را مورد آنالیز قرار دادند. براساس این مطالعه اگر در هر خیابان تنها 10 درخت دیگر کاشته گردد، سبب می گردد احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و فشار خون ساکنان کاهش یابد.

در مطالعات سال 2010 نشان داده شد که درختان کیفیت هوا را افزایش و آلودگی ها را کاهش می دهند. از طرفی دیگر وجود درختان، فعالیت های بدنی مردم را افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "افزایش طول عمر با زندگی در کنار درختان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش طول عمر با زندگی در کنار درختان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید