آیین ساعت زمین فردا در سراسر دنیا برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، تهران (پانا) - آیین ساعت زمین 1401 شنبه، 6 فروردین مصادف با 26 مارچ از ساعت 20 و 30 دقیقه الی 21 و 30 دقیقه به وقت محلی در سراسر دنیا برگزار می گردد.

آیین ساعت زمین فردا در سراسر دنیا برگزار می گردد

شهر تهران از سال 1390 با خاموشی المانهای مهم شهری نظیر برج میلاد، آزادی و دیگر المانهای مهم منطقه ها 22 گانه به رویداد بین المللی ساعت زمین که در آخرین شنبه ماه مارس هر سال به مدت یک ساعت در سراسر دنیا به وقت محلی از ساعت 20:30 الی 21:30 برگزار می گردد، پیوسته است.

ساعت زمین یک رویداد دنیای سازماندهی شده به وسیله صندوق دنیای طبیعت (World Wide Fund for Nature) است که طی آن خانواده ها و کسب و کارها با خاموش کردن چراغ ها و سایر دستگاه های الکتریکی غیرضروری به مدت یک ساعت اثرات تغییرات آب و هوایی و احتیاج به مصرف محتاطانه انرژی در دنیا را به یاد می آورند.

ساعت زمین رویدادی است که از یک ایده ساده آغاز شد که نخستین بار به وسیله روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در سال 2007 مطرح شد و 2.2 میلیون نفر از ساکنین سیدنی اقدام به خاموش کردن چراغ های غیرضروری کردند و در پی این اقدام سیدنی، بسیاری از شهرهای دیگر دنیا، این رویداد را به تصویب رساندند. این اقدام نمادین بهانه ای است برای جلب توجه مردم دنیا به شرایط محیط زیست، آموزش جوامع محلی، درختکاری و جلب توجه مقامات سیاسی به برنامه های این رویداد.

در ایران نیز این رویداد از سال 1390 با خاموشی چراغ های برج میلاد در تهران برگزار گردید و در سال 1391 تعداد بیشتری از شهرها و اِلمانهای معروف کشور به این حرکت پیوستند و علاوه بر برج میلاد، برج آزادی تهران، سی وسه پل اصفهان، پل سفید اهواز و ساعت میدان شهرداری رشت نیز در این رویداد چراغ های خود را خاموش کردند.

بنا بر گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ با توجه به اهمیت جلب مشارکت مردم و افزایش آگاهی عمومی نسبت به گرمایش دنیای و لزوم تشویق شهروندان به کاهش مصرف انرژی موضوع به شهرداری های منطقه ها ابلاغ شده و این برنامه در طرح استقبال از نوروز 1401 با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی با مشارکت خانه های محیط زیست محلات و کانون های محیط زیست با مضمون اصلی خاموش کردن روشنایی المان های مهم و شاخص منطقه و فضاهای شهری دارای پتانسیل، در قالب رویداد ساعت زمین در تاریخ 26 مارس 2022 میلادی 6 فروردین ماه 1401 در دستور کار قرار گرفته است.

آیین ساعت زمین 1401 شنبه، 6 فروردین مصادف با 26 مارچ از ساعت 20 و 30 دقیقه الی 21 و 30 دقیقه به وقت محلی در سراسر دنیا برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "آیین ساعت زمین فردا در سراسر دنیا برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین ساعت زمین فردا در سراسر دنیا برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید