آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا؛ 24 ساعت مرگبار این بار در بریتانیا ، شرایط مرگ ومیر در ایران

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر دنیا تا سرانجام روز 16 فروردین به بیش از یک میلیون و 190هزار نفر و شمار قربانیان این بیماری نیز به بیش از 64 هزار نفر رسید.

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا؛ 24 ساعت مرگبار این بار در بریتانیا ، شرایط مرگ ومیر در ایران

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اعلام تشخیص 2560 بیمار جدید مبتلا به کرونای جدید از بهبودی و ترخیص 19 هزار و 736 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در کشور اطلاع داد.

دکتر کیانوش دنیاپور گفت: از ظهر 15 فروردین تا 16 فروردین 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2560 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند. وی با بیان این که بنابراین مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به 55 هزار و 743 مورد رسید، گفت: تا به امروز 19 هزار و 736 نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند.

بیشترین شمار قربانیان این ویروس نیز همچنان در ایتالیا (14 هزار و 681 نفر) به ثبت رسیده است و پس از آن اسپانیا (11 هزار و 744 نفر) واقع شده است.دنیاپور اضافه کرد: در طول 24 ساعت گذشته، 158 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به 3452 نفر رسید. وی همچنین گفت: 4103 نفر از بیماران در شرایط شدید این بیماری قرار دارند.

یورونیوز آخرین اطلاعات دنیای دربارۀ مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در روز شنبه 16 فروردین (چهارم آوریل) را منتشر نموده که در ادامه می خوانید.

  • شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا از 300 هزار نفر فراتر رفت

دانشگاه جانز هاپکینز بیان کرد که شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در ایالات متحده آمریکا از مرز 300 هزار نفر گذشت. طبق این گزارش یک چهارم از مجموع مبتلایان به این ویروس در آمریکا هستند. شمار قربانیان این ویروس در آمریکا نیز از 8 هزار نفر فراتر رفته است و این آمار در حال افزایش است.

  • 630 نفر در شبانه روز گذشته در ایالت نیویورک جان باختند

اندرو کومو، فرماندار نیویورک گفت که در 24 ساعت گذشته در این ایالت 630 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند و تعداد کل موارد فوتی به 3565 نفر افزایش یافته است.

شمار قربانیان با افزایش بیش از 21 درصد نسبت به آمار 24 ساعت قبل از آن در نیویورک روبرو شده است. تا به امروز 113 هزار و 704 نفر نیز در ایالت نیویورک به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند.

  • شمار قربانیان ویروس کرونا در فرانسه از 7500 فراتر رفت

441 نفر در 24 ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های فرانسه جان باخته اند. این عدد نسبت به مدت مشابه در روز گذشته با کاهش روبرو شده است.

کل قربانیان این کشور از ابتدای شیوع ویروس کرونا در فرانسه به 7560 نفر رسیده است که از این تعداد 5532 نفر در بیمارستان ها جان خود را از دست داده اند و دست کم 2028 نفر نیز در خانه های سالمندان فوت شده اند.

شمار دقیق قربانیان ویروس کرونا در خانه های سالمندان فرانسه همچنان کامل و دقیق نیست چراکه طبق گفته مسئولان بهداشتی این کشور تمام این موسسات هنوز شمار افراد آلوده یا جان باخته را گزارش ننموده اند.

  • 681 نفر دیگر در ایتالیا جان باختند

مقام های بهداشت و درمان ایتالیا بیان کردند که در 24 ساعت گذشت 681 نفر دیگر در اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده اند و شمار کل قربانیان به 15 هزار و 362 نفر افزایش یافت.

طبق آمارهای اعلام شده، 4805 نفر دیگر در ایتالیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند و شمار افراد مبتلا به 124 هزار و 632 نفر رسید. با این حال فرایند ابتلای جدید به این ویروس در ایتالیا در حال کند شدن است.

در حال حاضر 10 کشوری که بالاترین شمار مبتلایان به کرونا در دنیا را دارند، علاوه بر ایالات متحده و اسپانیا عبارتند از: ایتالیا، آلمان، فرانسه، چین، ایران، بریتانیا، ترکیه و سوئیس.

  • سنگین ترین آمار تلفات روزانه کرونا در بریتانیا؛ 708 مرگ در یک روز

مقامات بهداشت بریتانیا روز شنبه بیان کردند که تنها در 24 ساعت گذشته 708 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور جان باخته اند.

این بدترین آمار روزانه تلفات کرونا تا به امروز بوده و شمار کل جان باختگان کرونا در بریتانیا را به 4313 نفر افزایش داده است.

شمار کل مبتلایان به کووید 19 در این کشور نیز به 41 هزار و 903 نفر رسیده است.

  • آلمان؛ ابتلای 6082 نفر به کرونا در یک شبانه روز

موسسه دولتی روبرت کوچ آلمان روز شنبه با انتشار گزارشی از شناسایی 6082 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور طی 24 ساعت منتهی به شنبه اطلاع داد که کاهشی جزئی را در شمار مبتلایان در مقایسه با آمارهای منتشر شده یک روز پیش از این نشان می دهد.

به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید 19 در آلمان به 85 هزار و 778 نفر رسید؛ بیشترین میزان آلودگی نیز در ایالت بایرن گزارش شده است. شمار مرگ ومیرهای کرونا نیز در این کشور به 1158 نفر رسیده است.

  • کاهش نرخ تلفات کرونا در اسپانیا برای دومین روز پیاپی

بنا بر اعلام وزارت بهداشت اسپانیا شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور تا ظهر شنبه چهارم آوریل به 11 هزار و 744 نفر رسید و در مجموع باعث شد اسپانیا پس از ایتالیا همچنان رتبه دوم مرگ و میر دنیای مبتلایان به کرونا را حفظ کند، اما این نرخ مرگ و میر در مقایسه با تلفات کرونا یک روز پیش از این در اسپانیا 2 درصد کاهش را نشان داد.

این نرخ مرگ و میر همچنین کمتر از نصف نرخ تلفات کرونا در این کشور یک هفته پیش از این یعنی نرخ 20 درصد بود.

شمار کل مبتلایان به کرونا در اسپانیا نیز تا ظهر شنبه به 124 هزار و 736 نفر افزایش یافت.

  • استرالیا: در کنترل شیوع کرونا به شرایط پایداری رسیدیم

دولت استرالیا می گوید که توانسته است سرعت شیوع کرونا در این کشور را کند کند. بنا بر اعلام وزارت بهداشت استرالیا، طی 24 ساعت منتهی به ظهر شنبه تنها 198 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که شمار کل مبتلایان را به 5500 نفر افزایش داده است. آمار قربانیان کرونا در استرالیا نیز در مجموع 30 نفر است.

منبع: همشهری آنلاین

به "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا؛ 24 ساعت مرگبار این بار در بریتانیا ، شرایط مرگ ومیر در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا؛ 24 ساعت مرگبار این بار در بریتانیا ، شرایط مرگ ومیر در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید