هشدار محققان: منابع کره زمین در سال 2019 به شدت کاهش یافته است

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، براساس گزارش شبکه دنیای (GFN)، دنیا در ژوئیه سال 2019 از مرز حداکثری معین شده برای استفاده از منابع طبیعی عبور نموده است.

هشدار محققان: منابع کره زمین در سال 2019 به شدت کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ خنده و شادی به نقل از شینهوا، براساس گزارش سازمان گلوبال فوت پرینت نت ورک مطابق محاسبه ها، دنیا در ژوئیه سال 2019 از مرز حداکثری معین شده برای استفاده از منابع طبیعی عبور نموده است.

Global Footprint Network با استفاده از ابزارهایی میزان منابعی که انسان ها استفاده نموده اند و میزان منابعی که دراختیار است را اندازه گیری و اعلام می نماید.

براساس گزارش شبکه دنیای (GFN) که یک اندیشکده پایداری است، 1.75 سیاره مشابه زمین برای پاسخگویی به احتیاج بشری برای اکوسیستم های دنیا مورد احتیاج است.

سازمان گلوبال فوت پرینت نت ورک در ایالت کالیفرنیای آمریکا مستقر است و کارشناسان آن یادآوری می نمایند، بیابان زدایی، جنگل زدایی، افزایش سطح آب دریاها، ذوب شدن یخ قطب جنوب، افزایش شمار سیل ها و آتش سوزی ها و درنهایت افزایش شدید انتشاز گاز دی اکسید کربن به خوبی روند صعودی استفاده انسان ها از منابع طبیعی را نشان می دهد.

گلوبال فوت پرینت نت ورک از سال 1986 آغاز به ثبت رکوردها نموده است و آمار آن به خوبی نشان می دهد هر سال مرز عبور انسان ها از استفاده از منابع طبیعی زودتر اتفاق می افتد.

از دوشنبه هفتم مرداد (29 ژوئیه) دنیا از مرز معین شده برای سال 2019 عبور نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "هشدار محققان: منابع کره زمین در سال 2019 به شدت کاهش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار محققان: منابع کره زمین در سال 2019 به شدت کاهش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید