راهنمایان 60 موزه در تهران حرفه ای نیستند

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، نشست هم اندیشی تشکل های گردشگری استان تهران پیش از ظهر امروز چهارشنبه هشتم مهر ماه در سالن اجتماعات موزه فرش ایران برگزار گردید.

راهنمایان 60 موزه در تهران حرفه ای نیستند

در این برنامه، محمدحسین یزدانی به نمایندگی از راهنمایان گردشگری استان تهران گفت: یکی از معضلاتی که با آن روبرو هستیم، فرآیند اشتغال است. راهنمایان از نسل جوان هستند که وارد بازار هدایت تور می شوند و سپس وارد فضاهای ناصحیح و غیرحرفه ای شده و مسائلی را برای خودشان و همکاران دیگر بوجود می آورند.

وی گفت: موضوع قرارداد و بیمه راهنمایان که باید به وسیله کارفرمایان آنها انجام گردد، مسائل دیگر راهنمایان گردشگری است. همکاران ما شغل فصلی دارند، زمان هایی می رسد که آنها کاری انجام نمی دهند. باید برنامه ریزی کرد که از زمان خالی راهنمایان استفاده گردد. سازمان میراث فرهنگی در برنامه های فرهنگی خود می تواند از ظرفیت تخصصی راهنمایان گردشگری استفاده کند.

یزدانی اضافه کرد: راه اندازی خانه جهانگرد در تهران جدی گرفته گردد. انجمن صنفی راهنمایان گردشگری سعی کرد آن را پرورش دهد. اما هیچ وقت به عنوان یک ارگان جدید جدی گرفته نشد. لازم نبود تا شهرداری سازمان گردشگری تاسیس کند و مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران را هم برای تایید و حمایت از آن دعوت کند.

عضو انجمن راهنمایان تور گفت: حداقل از ظرفیت راهنمایان در موزه ها استفاده گردد فقط لازم نیست که راهنمایان گردشگری در تورها فعالیت نمایند. ما در تهران 60 موزه داریم که راهنمایان آنها حرفه ای نیستند.

یزدان بیان نمود: این انجمن نظارت می نماید تا در مبادی حرکت تورهای گردشگری راهنمای مجاز وجود داشته باشد. بارها دیده شده که از 37 اتوبوس میدان آرژانتین که قرار بوده مسافر با خود ببرد، تنها دو اتوبوس راهنمای گردشگری داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "راهنمایان 60 موزه در تهران حرفه ای نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمایان 60 موزه در تهران حرفه ای نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید