جشنواره کُرسی نشینی، پنجمین رویداد فرهنگی صندوق احیا برگزار گردید

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، جشنواره کُرسی نشینی پنجمین رویداد فرهنگی صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی در شش ماهه دوم سال در حمام قلعه همدان برگزار گردید.

جشنواره کُرسی نشینی، پنجمین رویداد فرهنگی صندوق احیا برگزار گردید

به گزارش وبلاگ خنده و شادی به نقل از روابط عمومی صندوق احیا و بهره برداری از اماکن فرهنگی تاریخی، علی فعله­­گری مدیر سرمایه گذاری صندوق احیا، در این مراسم گفت: جشنواره فرهنگی صندوق احیاء سال جاری با اهتمام ویژه به سه حوزه صنایع دستی، گردشگری غذا و میراث ناملموس در شهر­های مختلف درحال برگزاری است و تاکنون شاهد استقبال گسترده مردم و علاقه مندان به فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم از این مراسم بوده­ایم.

فعله­گری، خاطر نشان کرد: این رویداد­ها با هدف جاری ساختن بیش از پیش زندگی در ابنیه تاریخی برگزار می­شود چرا که ما اعتقاد داریم ابنیه تاریخی به عنوان مراکز هویت­ساز شهری ظرفیت­های بالقوه بسیاری برای شکل­دهی به همگرایی مردمی با هدف توسعه فرهنگی دارد.

او با اشاره به نقش اماکن تاریخی و فرهنگی در ارتقای سطح گردشگری کشور، ادامه داد: حضور مردم همدان در این مراسم نشان دهنده، علاقه­مندی مردم این شهر به مباحث مربوط به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و امیدواریم حمام قلعه با توجه به زحمات بهره­بردار آن بتواند در جذب گردشگر به استان همدان تأثیر گذار باشد.

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در ادامه این نشست، گفت: جشنواره کرسی­نشینی یکی از محصولات مهم برای زنده نگه داشتن و معرفی میراث ناملموس منطقه همدان به گردشگران است.

علی مالمیر، گفت: میراث ناملموس محصولی جذاب برای توسعه گردشگری است که باید بیشتر به آن بپردازیم.

او با اشاره به پیشینه تارخی و فرهنگی همدان اضافه نمود: سلیقه و علاقه گردشگران با داشته های فرهنگی همدان جور است و از این قابلیت برای معرفی میراث ناملموس در دل میراث ملموس باید به طور بهینه استفاده کنیم.

مالمیر مشارکت بخش خصوصی را در این راستا ضروری دانست و گفت: مرمت و حفاظت از آثار تاریخی و همچنین اجرای آیین های سنتی در این اماکن نیازمند سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی است.

جشنواره کرسی نشینی در حمام قلعه همدان همراه با موسیقی سنتی، جشنواره غذا، غرفه­های صنایع دستی و هنرنمایی گروه های هنری از 15 تا 22 دی ماه، پذیرای علاقمندان به آیین ها و سنت های قدیمی است.

حمام قلعه همدان از جمله واگذاری­های صندوق احیاء به منظور احیاء، مرمت و بهره­برداری مدت تعیین به بخش خصوصی است که هم­اکنون در حال بهره برداری و ارائه خدمات به گردشگران داخلی و خارجی است.

منبع: میراث آریا

به "جشنواره کُرسی نشینی، پنجمین رویداد فرهنگی صندوق احیا برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره کُرسی نشینی، پنجمین رویداد فرهنگی صندوق احیا برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید