ثبت بیش از 1.5 میلیون اقامت در خراسان رضوی

به گزارش وبلاگ خنده و شادی، معاون میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: از 25 اسفند 1400 تا 3 فروردین ماه امسال، بیش از یک میلیون و 500 هزار اقامت در استان ثبت شده است.

ثبت بیش از 1.5 میلیون اقامت در خراسان رضوی

به گزارش دنیای سفر یوسف بیدخوری در گفت و گو با ایسنا در مورد شرایط اشغال اقامت های به ثبت رسیده در خراسان رضوی اظهار کرد: درصد اشغال تمامی واحدهای اقامتی خراسان رضوی از 25 اسفند سال گذشته تا 3 فروردین ماه امسال به 74 درصد رسیده است.

وی اضافه نمود: این در حالی است که در روز 3 فروردین هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیرها، خانه های مسافر و زائرسرهای مقرون به صرفه قیمت و زائرشهر رضوی، خوابگاه های دانشجویی و مهمانسراهای دولتی تقریبا به طور 100 درصد تکمیل شدند. حسینیه ها و بقاع متبرکه، مدارس، اقامتگاه های بوم گردی، کمپ های اسکان شهرداری و سایر اماکن اقامتی نیز به طول کامل تکمیل نشده بودند.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با تاکید بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری خراسان رضوی توضیح داد: در راستای رعایت حقوق مسافران و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، بیش از 340 بازدید و نظارت از مراکز اقامتی، رستوران ها، مراکز پذیرایی و بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی، کمپ ها، مهمانسراها، خانه مسافرها و... به عمل آمده است.

بیدخوری اعلام کرد: از این اندازه بازدید، 9 مورد تذکر و 28 مورد اخطار کتبی دریافت کردند. بعلاوه 29 مورد شکایت واصله از مراکز اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی و تورها به دست ما رسیده که 25 مورد آن در حال رسیدگی است.

وی عنوان نمود: بعلاوه 65 هزار و 518 نفر از 25 اسفند تا 3 فروردین ماه از اماکن تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی بازدید داشته اند که نسبت به نوروز 98، حدود 80 درصد افزایش داشته است.

منبع: دنیای سفر

به "ثبت بیش از 1.5 میلیون اقامت در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت بیش از 1.5 میلیون اقامت در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید